اجرای طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» در تهران
اجرای طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» در تهران
طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» ابتدا در منطقه ۲۰ تهران اجرا و در ادامه در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار شد.

طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» روز گذشته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اجرا شد، این طرح در ابتدا با محوریت، محله منازل شهدا آغاز شده و در ادامه تمام محله‌های شهر تهران را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل حوزه امور مناطق شهرداری تهران درباره جزییات این طرح اظهار داشت: برای اینکه برکتی به این اقدمات داده شود و کارکنان شهرداری یک کار دلی را انجام دهند بناشد پنجشنبه‌های هر هفته تا پایان طرح، کار از در خانه یک شهید در نواحی شروع شود. 

رضا محمدی افزود: در واقع از ساعت ۷ تا ۱۲ همه اکیپ در هر ناحیه جمع می‌شوند و از در خانه یک شهید نظافت، رفت و روب و مباحثی مانند رنگ‌های پوششی شروع می‌شود و کوچه‌های پیرامون خانه شهید نیز شامل این طرح می‌شود و عملا تا پایان طرح تمامی سطح شهر به نام یک شهید شروع می شود. 

وی در تشریح این طرح افزود: مفهوم این کار این نیست که فقط در خانه آن شهید را نظافت انجام شود بلکه به عنوان تبرک کار از جلوی در خانه شهید و به نام آن شهید آغاز و اقدامات فقط مختص آن کوچه نیست و تمام کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف محل و ناحیه شامل فعالیت‌ها می‌شوند. 

مدیرکل حوزه امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: در پنجشنبه‌ای که گذشت در تمامی مناطق شهرداری بالغ بر پنج هزار کارکنان در این طرح فعال بودند، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موضوع از جمله نظافت مخازن، رنگ آمیزی زیرمخزن‌ها، تیرهای چراغ برق و دیوار نویسی رنگ‌های پوششی، لکه گیری آسفالت و هر چیزی که تحولی در محله و ناحیه نسبت به وضع موجود آن ایجاد کند در این طرح دیده شده، هفته اولی بود که این طرح شروع شد و نتیجه آن مبارک بود چرا که بعد از آن بارندگی خوبی در شهر داشتیم. 

وی با بیان اینکه برای این طرح ۲ ماه بازه زمانی در نظر گرفته شده، یادآور شد: حتی اگر بعد از ۲ ماه به نتایج مطلوب مورد نظر دست پیدا نکردیم این مرحله از طرح را تمدید و ادامه می دهیم. چرا که این مرحله مربوط به مسائل ابتدایی و جاری است و در طرح تحولی قرار است تصمیمات بهتر و مهمتری اتخاذ شود.

به گفته مدیرکل حوزه امور مناطق شهرداری تهران بیشترین کار در این مرحله از جنس خدمات شهری است و بعد از آن حوزه‌های عمرانی و ترافیکی، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو را مد نظر قرار می گیرد و طرح نگهداشت را به صورت فنی‌تر و تخصصی تر از جمله اورهال کردن اتوبوس‌ها و قطارهای مترو دنبال می شود. 

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح  با استفاده از ظرفیت کارکنان شهرداری و سقف قراردادهای پیمانکاران، پنجشنبه‌ها  بر اساس پیشنهاد یکی از شهرداران خوش سلیقه مناطق این اقدام به نام یکی از شهدا در هر ناحیه آغاز می‌شود.