افزون بر ۸۹۰ هکتار از اراضی استان تهران رفع تصرف شد
افزون بر ۸۹۰ هکتار از اراضی استان تهران رفع تصرف شد
فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان تهران: بیشترین تخریب در شهرستان های دماوند، ملارد و رباط کریم بوده، افزود: حدود ۲ هزار مورد از این تخریب ها در شهرستان دماوند، ۱۵۰۰ مورد در ملارد و حدود ۶۰۰ مورد نیز در رباط کریم تخریب شده است.

👤سرهنگ بیژن پناه:، ارزش مادی زمین‌های آزادسازی شده را بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بیشتر این تخلفات به صورت دیوارکشی، بنا، ساخت استخر و محوطه سازی بوده است.

🔹وی با بیان اینکه طی مدت مذکور  بیشترین تخریب در شهرستان های دماوند، ملارد و رباط کریم بوده، افزود: حدود ۲ هزار مورد از این تخریب ها در شهرستان دماوند، ۱۵۰۰ مورد در ملارد و حدود ۶۰۰ مورد نیز در رباط کریم تخریب شده است.

🔸وی حفاظت از اراضی کشاورزی را به عنوان سرمایه عظیم کشور در تولید محصولات غذایی دانست و ادامه داد: یکی از اهداف یگان حفاظت اراضی کشاورزی، اجرای قانون، محافظت از اراضی مزروعی و باغی با هدف حفظ استقلال و امنیت غذایی است و این مهم در استانی همچون تهران که یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور به حساب می‌آید، نمود بیشتری دارد.

🔹فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان تهران بیان داشت: به دست آمدن نتیجه مطلوب در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و تغییر کاربری به همکاری مطلوب و مستقیم تمامی ارگان‌ها نیاز دارد.

🔸وی با بیان اینکه  رصد مستمر و افزایش دقت و سرعت عمل در جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، همواره جزو الویت‌های اصلی به شمار می‌رود گفت: به این منظور آموزش نیروهای گشت توسط قاضی های دادگستری و استفاده از  کوادکوپتر به عنوان راهکاری تازه در دستور کار است.

🔹پناهی با بیان اینکه به هیچ عنوان تغییر کاربری و مجوز ساخت و ساز در اراضی داده نمی شود، از شهروندان خواست، تحت تاثیر عده ای سودجو، از خرید و فروش زمین های کشاورزی به واسطه ها و پیمانکاران خودداری کنند.