برگزاری نخستین مجمع فوق‌العاده انتخابات اعضای هیئت‌مدیره خیرین مدرسه‌ساز دماوند
برگزاری نخستین مجمع فوق‌العاده انتخابات اعضای هیئت‌مدیره خیرین مدرسه‌ساز دماوند
در این مراسم یاد و خاطره مرحوم «حاج منصور خطیبی» مدیرعامل فقید مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان دماوند وخیران درگذشته، گرامی داشته شد.

نخستین مجمع فوق‌العاده انتخابات اعضای هیئت‌مدیره خیرین مدرسه‌ساز دماوند با حضور خیرین، فرهنگیان و جمعی از مسئولان در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند برگزار شد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرستان‌های استان تهران، طاهرخانی سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند، حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان، حاج علیرضا تقی‌پور، مدیر آموزش و پرورش، برخی مدیران ادارات و‌ جمعی از فرهنگیان و خیران نیک‌اندیش در این مراسم حضور داشتند.

پس از برگزاری انتخابات و اخذ رأی، اعضای هیئت‌مدیره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان دماوند آقایان «حاج اکبر ابراهیمی»، «علیرضا تقی‌پور»، «محمدرضا خطیبی»، «علیرضا علیجانی»، «فرامرز اقبال‌صفت»، «محمدرضا مشهدی‌عباسی» و «محمود جدیدی» به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و «حاج‌ولی‌الله درویشیان» و «محسن هاشمی» به‌عنوان اعضای علی البدل انتخاب و «سیدمحمد موسوی» به عنوان بازرس اصلی و «حجت گودرزی» به عنوان بازرس علی البدل مجمع خیرین مدرسه‌ساز دماوند انتخاب گردیدند.

در این مراسم یاد و خاطره مرحوم «حاج منصور خطیبی» مدیرعامل فقید مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان دماوند وخیران درگذشته، گرامی داشته شد.

🔺مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران: ۴۰ درصد مدارس شهرستان‌های استان تهران خیرساز است/ این عدد در دماوند ۳۰درصد است

«مجید پیروزان» مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران در حاشیه برگزاری نخستین مجمع فوق‌العاده انتخابات اعضای هیئت‌مدیره خیرین مدرسه‌ساز دماوند اظهار کرد: ۲۱مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان‌های استان تهران داریم که انتخابات هیأت‌مدیره یکی از آنها امروز در منطقه دماوند برگزار شد.

وی افزود: یک‌هزار مدرسه خیرساز در شهرستان‌های استان تهران وجود دارد که این میزان به نسبت کل مدارس، یعنی ۴۰درصد مدارس شهرستان‌های این استان را خیران ساختند و این عدد در دماوند ۳۰ درصد است.

پیروزان ادامه داد: خیران و کسانی که می‌خواهند به حوزه تعلیم و تربیت کمک کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران مناطق مورد نیاز خود را انتخاب کنند تا ما بتوانیم به صورت تمام وقت در خدمت خیران جهت شناساندن نیازهای آموزش و پرورش برای ساخت و ساز مدارس مورد نیاز در مناطق شهرستان‌های استان تهران باشیم.

🔺مدیر آموزش و پرورش دماوند خبر داد؛ وجود ۲۳ مدرسه خیرساز در دماوند/ همچنان نیازمند احداث مدارس جدید با کمک خیران هستیم

زهرا طاولی، مدیر آموزش و پرورش دماوند در نخستین مجمع فوق‌العاده انتخابات اعضای هیئت‌مدیره خیرین مدرسه‌ساز دماوند، ضمن قدردانی از حضور خیران نیک‌اندیش مدرسه‌ساز و مسئولان شهرستان دماوند در این مراسم ، یاد و خاطره «حاج منصور خطیبی» مدیرعامل فقید مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان دماوند و خیرینی که مبادرت به ساخت مدرسه نمودند، را گرامی داشتند.

وی با بیان اینکه هفت مدرسه در طرح تخریب و نوسازی بنیاد برکت قرار دارند، گفت: برخی از مدارس منطقه دماوند بیش از ۴۰ سال قدمت دارند و همچنین مدرسه استثنایی پسرانه دماوند نیاز به نوسازی دارد تا مدرسه‌ای در تناسب دانش‌آموزان استثنایی احداث شود و این امر می‌طلبد که خیران کمک‌دهنده ما باشند.

دیر آموزش و پرورش دماوند با اشاره به اینکه در سال‌های آینده با تراکم و افزایش جمعیت دانش‌آموزی به ویژه در روستاها مواجه هستیم، تصریح کرد: نگاه آموزش و پرورش به سمت مهاجرت معکوس افراد است که آنها با تأمین امکانات مطلوب در سطح روستاهای باقی بمانند و کمتر در داخل شهرها متمرکز شوند.

طاولی ادامه داد: تحقق این موضوع می‌طلبد که سیاست‌گذاری عمده‌ای در حوزه خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار اتفاق بیفتد، مبنی بر بازسازی و مرمت مدارس و تقویت هنرستان‌ها و ترغیب دانش‌آموزان به سوی مهارت‌آموزی متناسب با آنچه در سند تحول و بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است.

وی تأکید کرد: باید با بهره‌مندی از ظرفیت خیران نیکوکار بتوانیم شرایط مساعدی را برای تربیت فرزندان خود فراهم کنیم تا آنها در عرصه‌های مدیریتی و کارآفرینی عهده‌دار مسئولیت در سطح کلان کشور شوند.

مدیر آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه تاکنون ۲۳ مدرسه توسط خیران در منطقه ساخته شده و بازسازی هفت مدرسه در طرح بنیاد برکت قرار دارد، بیان کرد: همچنان در منطقه دماوند نیازمند احداث مدارس جدید با کمک خیران هستیم تا مدارس ما دچار چند نوبتی نشوند و بتوانیم مدارس مختلط را تفکیک جنسیتی کنیم و فرزندان ما با طیب خاطر بتوانند مقاطع مختلف تحصیلی را طی کنند.

طاولی افزود: تاریخچه ساخت مدرسه خیرساز در شهرستان دماوند برای نخستین بار به سال ۱۳۰۴ برمی‌گردد که زنده‌یاد خلیقی مدرسه‌ای را بنا کردند و اکنون نیز این مدرسه ای نوساز با عنوان ایشان دایر است؛ مدرسه بعدی خیرساز، مدرسه‌ای بود که توسط خیرنیک‌اندیش آقای جناب در محله احمدآباد دماوند احداث و وقف گردید.