برگزاری نشست ستاد کرونای شهرستان دماوند
برگزاری نشست ستاد کرونای شهرستان دماوند
افزایش ساعات کاری پایگاه های تزریق واکسن در شهرستان دماوند

نشست ستاد کرونای شهرستان دماوند با حضور اعضای ستاد به ریاست طاهر خانی سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند تشکیل شد.

‍ ‍🔺طاهرخانی: سلامت مردم از اولویت های دولت است

❇️در این نشست رضا طاهرخانی رئیس ستاد کرونای شهرستان دماوند با اشاره به خطر بیش از پیش و سرعت انتقال بالای سویه امیکرون در بین شهروندان گفت: برای کنترل و مهار این بیماری مانند گذشته باید شهروندان با رعایت حداکثری پروتوکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و ادامه روند واکسیناسیون بخصوص دوز سوم جهت کمتر شدن این ویروس گام برداریم.

❇️وی ادامه داد: در حال حاضر هرگونه بی توجهی به پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و وزارت بهداشت میتواند زمینه را برای ابتلا و به تبع آن بستری شدن بیش از پیش شهروندان در بیمارستان ها در شهرستان منجر شود.

فرماندار دماوند با بیان اینکه، باید روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند افزود: با توجه به گزارشات شبکه بهداشت و درمان تعداد دوزهای واکسن های تزریق شده در نوبت اول و دوم بسیار بیشتر از نوبت سوم میباشد که باید ضمن اطلاع رسانی به مردم در سطح شهرستان به تزریق دوز سوم از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.
وی افزود: ساعات کاری برخی از پایگاه ها تزریق واکسن در شهرستان دماوند از ۸ صبح الی ۲۰ افزایش خواهد یافت.

❇️فرماندار دماوند با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از قبیل تسریع در روند واکیسناسیون به خصوص دز سوم که برای کنترل و مهار این ویروس لازم است از شهروندان فهیم شهرستان دماوند خواست با حساسیت هرچه بیشتر و رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی از قبیل پرهیز از سفرهای غیر ضروری، دید و بازدید های خانوادگی، تجمع در کانون های پرخطر و تجمعاتی که احتمال سرایت این بیماری را بیشتر میکند پرهیز کنند و حتما از ماسک استفاده کنند تا شاهد اوج گیری این ویروس در شهرستان نباشیم.

❇️ایشان با بیان اینکه، در صورت شیوع و گسترش بیشتر این بیماری محدودیت هایی که در گذشته و در حوزه های مختلف بوده قابل بازگشت است خاطر نشان کرد: ادارات، اصناف، مراکزخرید، مدارس و … از کانون های انتقال این ویروس هستند که گشت های نظارتی جهت پایش آنان به صورت مستمر در دستور کار این ستاد قرار دارد و از اداره صمت و همچنین اصناف میخواهیم با جدیت به نظارت بر اصناف شهرستان ادامه دهند.

❇️️مقام عالی دولت در شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: ما در کنترل پیک سویه امیکرون نیازمند ابزار تشویق و تنبیه هستیم و تا احصای اطلاعات توسط شبکه بهداشت و درمان از افراد و اقشار مختلف در خصوص میزان رعایت پروتکل‌ها، ما را در کنترل موضوع یاری دهد.

🔺‍ عدم رعایت دستوالعمل های بهداشتی در جامعه موجب ضمان شرعی و حق الناس است

❇️فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در فرمانداری دماوند برگزار شد گفت: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه موجب ضمان شرعی و حق الناس است که بر گردن افراد خاطی قرار دارد.

❇️ حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بنده خود را موظف به رعایت دستوالعمل های بهداشتی میدانم ما نیز باید تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.
وی ادامه داد: خطرات کرونا در جامعه و شهرستان دماوند عادی انگاری شده است و باید با تمام ظرفیت های موجود در شهرستان برای مقابله با شیوع گسترده تر این بیماری اقدام نماییم.

❇️خطیب نماز جمعه دماوند در این نشست با تاکید بر اینکه مردم شهرستان دماوند باید هرچه سریع تر نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند تا از آسیب سویه امیکرون در امان باشند خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت ، مساجد، تکایا و رسانه‌ها می‌توان در راستای اقناع اندیشه مردم در جهت ضرورت انجام دز سوم واکسیناسیون گام برداشت.

❇️حجت الاسلام فتاح دماوندی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی یک واجب شرعی است و مردم باید بدانند که افرادی که با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجبات خسارت‌های جبران‌ناپذیر کرونا را فراهم می‌کنند، در این خصوص مقصر هستند؛ چرا که عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب ضمان شرعی و حق‌الناس است.

❇️ایشان در پایان ضمن تشکر از افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند گفت : توجه به این نکته ضروری است که تا مادامی که ویروس کرونا در کشور وجود دارد، استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امری الزامیست.

🔺‍ خیرخواه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند: افزایش ۴ برابری مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی در بهمن سال جاری

❇️خیرخواه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در این نشست گفت: با توجه به سرعت انتشار ویروس در سویه امیکرون و نیز عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی از شهروندان، مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی شهرستان در بهمن ماه ۱۴۰۰ نسبت به دی ماه حدود ۴ برابر افزایش یافته است و متاسفانه موارد بستری در بیمارستان بیش از ۲ برابر دی ماه افزایش یافته است و در این خصوص بیشتر موارد بستری مربوط به افرادی است که متاسفانه دز سوم واکسن را دریافت نکرده اند.

❇️این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه موارد مثبت کرونا (مجموع رپید و پی سی آر) از ابتدای بهمن ماه بیش از ۱۰۰۰ نفر است در صورتیکه تعداد کل موارد مثبت در دیماه امسال ۸۴ مورد مثبت بوده که افزایش ۱۲ برابری را نشان می دهد.

❇️وی ادامه داد شهروندان جهت دریافت دوز اول و دوم مشارکت خوبی داشته اند اما این مشارکت در دز سوم کاهش پیدا کرد.

❇️خیرخواه در پایان در خصوص آمار واکسیناسیون کودکان و دانش آموزان خاطرنشان کرد :گروه سنی ۵ تا۱۲ سال می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، اقدام به دریافت واکسن نمایند همچنین مدیران محترم مدارس اطلاعات، دانش آموزان یا معلمین مبتلا به کرونا را در سامانه سنجش دانش آموزی ثبت نمایند.