برگزاری هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند
برگزاری هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند
فرماندار شهرستان دماوند: در خصوص موضوع برگزاری امتحانات پایان ترم، تابع دستورالعمل ابلاغی کشوری هستیم.

🔹️هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند برگزار شد.
🔸این نشست روز سه‌شنبه به ریاست مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند، طاولی، رئیس آموزش و پرورش دماوند و سایر اعضای شورا در سالن جلسات آموزش و پرورش دماوند برگزار شد.

🔺️حمایت از آموزش و پرورش به معنای حمایت از آینده دانش آموزان است

👤حجت الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند:
🔹️حمایت از آموزش و پرورش به ویژه توسط دستگاههای که بنیه مالی بهتری دارند، به معنای حمایت از آینده دانش آموزان است.

🔸درخواست ما از شهرداری ها این است که علاوه بر انجام وظایف قانونی در حمایت از آموزش و پرورش، از سایر ظرفیت ها نیز در راستای حمایت از این نهاد اهتمام داشته باشند.

🔹️طرح پیشنهادی کسب مهارت در حین تحصیل باید توسط متولی مجموعه به صورت مکتوب ارائه شود تا در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و با دارا بودن پیوست فرهنگی، معنوی و اخلاقی مناسب با سبک زندگی اسلامی و ایرانی طراحی و اجرا شود.

🔸ما به سمت آموزش مهارت محور پیش میرویم و با بررسی طرح مذکور در کارگروه مرتبط، می تواند مجموعه گردشگری، علمی و پژوهشی به عنوان پایلوت در شهرستان دماوند ایجاد شود.

🔺️مدیران مدارس موظف به اجرای بخشنامه کشوری هستند

👤حیدری، فرماندار شهرستان دماوند:
🔹️با توجه به طرح موضوع پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب معلمان، در نظر گرفتن دو موضوع حایز اهمیت است؛ بخشی از هزینه ها در قانون تعریف شده، اما از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، شایسته است هر دستگاهی که توانایی بیشتری دارد، کمک حال سایر دستگاهها باشد.

🔸همه مدیران نسبت به ارتقای نظام کشور موظف به همکاری هستند و این تعامل نشانه افتخار است؛ بر این اساس علاوه بر همکاری معلمان، مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها در این خصوص بسیار حایز اهمیت است.

🔹️با توجه به ارائه طرح پیشنهادی کسب مهارت در حین تحصیل در یک مجموعه در شهرستان، پیشنهاد ما بر استفاده از مجموعه به عنوان گردشگری در قالب مهارت آموزی است تا علاوه بر امکان استفاده به صورت گردشگری توسط عامه افراد، آموزش و پرورش نیز امکان استفاده برای مقاطع مختلف تحصیلی با مدیریت نهاد آموزش و پرورش را داشته باشد.

🔸ما به مهارت آموزی دانش آموزان نیازمندیم و در سیاست های کلان کشور، افزایش سطح مهارت دانش آموزان مدنظر قرار دارد؛ در این راستا طرح مذکور می تواند با درنظرگیری اصلاحات در نوع اجرا و نیازسنجی در شهرستان به منصه ظهور برسد.

🔹️ما در شهرستان دماوند پروژه های گردشگری، کشاورزی و تفریحی بسیاری داریم و می توانیم در کنار این موارد، پروژه علمی و پژوهشی نیز داشته باشیم.

🔸در خصوص موضوع برگزاری امتحانات پایان ترم، تابع دستورالعمل ابلاغی کشوری هستیم؛ اما با برگزاری آزمونهای میان ترم به صورت حضوری مخالفیم و در صورت نیاز به آزمون میان ترم حضوری، در نظرگیری تقسیم بندی زوج و فرد در کلاسها باید مدنظر قرار گیرد.

🔹️با توجه به بحث کرونا و ایجاد خطرات جدی در سنین پایین و همچنین عدم تزریق واکسن در گروه سنی زیر ۱۲ سال، نگرانی هایی برای خانواده های دانش آموزان وجود دارد که مدیران موظف به اجرای بخشنامه کشوری، تفکیک کلاسها به زوج و فرد و برگزاری آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

🔸آزمونها در امتداد آموزشها هستند، بنابر این باید شرایط کیفی و کمی آزمون به گونه ای باشد که سلامت دانش آموزان قربانی برگزاری امتحانات میان ترم نباشد.

🔺در خصوص برگزاری آزمون‌ها تابع بخشنامه‌های ابلاغی هستیم/ هیچ دستورالعملی برای برگزاری مجازی آزمون‌ها ابلاغ نشده است

🔸مدیر آموزش و پرورش دماوند در نشست امروز با اشاره به مصوبات هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در نشست امروز مصوب شد که سه درصد از عوارض شهرداری که سهم آموزش و پرورش است، توسط شهرداری‌های کیلان، آبسرد و دماوند حداکثر تا پایان دی‌ماه سال جاری به حساب معین آموزش و پرورش واریز شود.