بیمه محصولات کشاورزی در استان تهران ۱۶ درصد افزایش یافت
بیمه محصولات کشاورزی در استان تهران ۱۶ درصد افزایش یافت
در بیمه طرح پایه محصولات دام، طیور و آبزیان وقوع خسارت و همچنین پرداخت غرامت منوط به ارائه تأییدیه ادارات دامپزشکی است.

👤 مدیر بیمه محصولات کشاورزی استان تهران گفت: در سال جاری تعداد ۶ هزار و ۲۳۰ بیمه نامه محصولات کشاورزی صادر شده که نسبت به سال گذشته که پنج هزار و ۳۷۴ فقره بوده حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

🔸مهرداد بلوریان  با اشاره به وضعیت بیمه کشاورزی استان اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، استان با تحت پوشش قرار دادن ۳۳ هزار و ۹۰۲ هکتار از مزارع نسبت به سال زراعی قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

🔹وی اظهار داشت: همچنین در زیر بخش باغات، چهار هزار و ۴۰۹ هکتار باغات استان تحت پوشش قرار گرفت که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

🔸بلوریان با تاکید بر اهمیت بیمه دام و طیور بیان داشت: در سال جاری ۸۵ هزار و ۷۱۷  رأس دام صنعتی بیمه شدند که این رقم با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود و همچنین ۱۱۰ هزار و ۲۲۰ رأس دام سبک روستایی و عشایر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

🔹 وی  افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری سازمان جهاد کشاورزی در این مدت بیش از ۱۱ میلیون  قطعه انواع طیور بیمه شده است و در بخش آبزیان نیز بیش از ۶ میلیون  قطعه انواع آبزیان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد را در این بخش شاهد هستیم.

🔸بلوریان با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خسارات احتمالی محصولات کشاورزی در فصل سرما  گفت: مهمترین ابزار قابل ارائه خدمات بیمه ای به کشاورزان، ترغیب و اطلاع رسانی موارد بیمه ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه در میان آنان است.

🔹وی با بیان اینکه در سال جاری کشاورزان در استان محصول زراعی، باغی، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزی خود را بیمه کردند ادامه داد: مواردی که احتمال بروز مخاطرات مختلف برای کشاورزان را ایجاد می کند از طریق پیامک یا شبکه های مجازی موجود و یا از طریق کارگزاران و شرکتهای خدمات بیمه ای برای جلوگیری از بروز خسارت های شدید به بیمه گذاران اطلاع رسانی می شود.

🔸وی  به شرایط جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۵۷ محصول و عوامل تولید قابلیت بیمه پذیری دارند که از این تعداد نیز برای ۴۶ مورد در سطح شهرستانهای استان بیمه نامه صادر شده است.

🔹وی از صندوق بیمه کشاورزی به عنوان طرح‌های حمایتی دولت از کشاورزان و دامداران یاد کرد و افزود: نظام بیمه کشاورزی به عنوان پشتیبان تولیدکنندگان بخش کشاورزی در مقابل عوامل تهدیدکننده قهری و طبیعی فعالیت می‌کند.

🔸بلوریان درخصوص شیوه پرداخت غرامت در صورت بروز خسارت گفت: پس از وقوع خسارت بیمه گذار باید قبل از محو آثار خسارت (بسته به نوع محصول) وقوع خسارت را به اطلاع بیمه گر(صندوق بیمه) و نمایندگان قانونی برساند که صندوق بیمه نیز کارشناسان ارزیاب خسارت را به محل مورد بیمه اعزام می کند و کارشناس ارزیاب خسارت نیز براساس نوع محصول اقدام به تهیه مستندات و تکمیل پرونده خسارت در سامانه جامع بیمه کشاورزی خواهد نمود که پس از تکمیل مستندات و اخذ مجوز نهایی پرونده های خسارت رسیدگی و آماده پرداخت می شود.

🔹به گفته وی در بیمه طرح پایه محصولات دام، طیور و آبزیان وقوع خسارت و همچنین پرداخت غرامت منوط به ارائه تأییدیه ادارات دامپزشکی است.

🔸معاون خدمات بیمه ای استان تهران همچنین یاد آور شد: واریز غرامت بیمه گذاران به صورت گروهی و یکجا در مراحل مشخص و دوره ای از سوی ستاد صندوق بیمه انجام می شود.