تقدیر از فرمانداران و شهرداران برتر در حوزه بازآفرینی شهری
تقدیر از فرمانداران و شهرداران برتر در حوزه بازآفرینی شهری
در سی و یکمین جلسه ستاد باز آفرینی تهران از فرمانداران و شهرداران برتر در این حوزه تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، عبدالزضا چراغعلی در سی و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی تهران به مشکلات برخی از شهرهای استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهرهای استان از عقب افتاده ترین امکانات موجود در کشور برخوردار هستند که نیاز به کار کارشناسی و جهادی دارد.

وی در ارتباط با بافت فرسوده افزود: اخیرا با توجه به بررسی هایی که انجام شده است، حدود ۹۰۰ هکتار به بافت های فرسوده شهر تهران با مصوبه شورای شهرسازی اضافه شد، این کار بسیار سنگینی است که در این بخش بر عهده داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان کرد: امیدوار هستیم تا در بحث تبصره ۱۸ به ما کمک ویژه شود تا بتوانیم از بین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده، سهم قابل توجهی را به تهران اختصاص دهیم.

چراغعلی سپس گفت: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار افراد خارجی در استان ساکن هستند که از تمامی شاخص های توسعه در شهر استفاده می کنند، بسیاری از ساکنین بافت های فرسوده این افراد هستند و نیاز است تا توجه ویژه در این مورد شود.

وی گفت: در ارتباط با دفاتر تسهیل گری باید تعامل نزدیکی را با حوزه اجتماعی داشته باشیم، چرا این حوزه توانسته کمک بسیار زیادی را به مشکلات و حل مسائل بافت های فرسوده کند.