«حاج اکبر ابراهیمی» ؛ مرد صنعت، نیکوکاری و مدرسه سازی / بخش سوم : حوزه فعالیت های نیکو کاری وخیر خواهانه
«حاج اکبر ابراهیمی» ؛ مرد صنعت، نیکوکاری و مدرسه سازی / بخش سوم : حوزه فعالیت های نیکو کاری وخیر خواهانه
حاج اکبر ابراهیمی در ۴۰ سال گذشته همیشه در کنار فعالیت های صنعتی و نگاه توسعه گرایانه خود در این بخش، در حوزه امور خیریه مدرسه سازی حضوری فعال داشته است. هم اکنون ایشان از بزرگترین خیرین کشور در زمینه مدرسه سازی محسوب می شود.

▫️فعالیت های خیرخواهانه ونیکو کارانه ایشان را می توان در بخش های ذیل دسته بندی کرد:

⏹ مدرسه سازی

مقدمه:
حاج اکبر ابراهیمی در ۴۰ سال گذشته همیشه در کنار فعالیت های صنعتی و نگاه توسعه گرایانه خود در این بخش، در حوزه امور خیریه مدرسه سازی حضوری فعال داشته است. هم اکنون ایشان از بزرگترین خیرین کشور در زمینه مدرسه سازی محسوب می شود. او با نیت ساخت یک مدرسه وارد این جهاد مقدس شد ولی تاکنون ۱۱۰ مدرسه در سراسر ایران ساخته و یا مشارکت داشته اند.

🔆افطاری با برکت

او اگرچه به دلیل نگاه مذهبی از جوانی همیشه بخشی از درآمد خود را وقف امور خیریه و پرداخت خمس و زکات می کرد اما عملا در دوران میان سالی و با حضور در یک مراسم افطاری با فعالیت های مدرسه سازی در آموزش و پرورش آشنا شد و مشارکت گسترده ای در این زمینه را آغاز کرد.
حاج اکبر ابراهیمی یک سوم اموالش را تفکیک کرده و به حساب بانکی مجزایی واریز می کند تا صرف امور خیریه و در راس آن مدرسه سازی شود.

🔆سرنخ

حاج اکبر ابراهیمی می گوید: آن موقعی که در این مسیر (کارهای خیر) وارد شدم یک بچه شش ساله داشتم که تصادف کرد و در این ایام دچار تحول شدم. یعنی خدا سرنخ را به دستم داد، برای همین دائم از خدا می خواهم لحظه ای من را به خودم وانگذارد.

🔆چهل سالگی

ایشان چهل سالگی خود را نقطه عطف زندگی می داند که در این سال ها از خدا خواستم «خدایا هر چه دادی بس است، اگر باز هم می دهی به دست دهندگی ام برکت بده» تا یاور مستضعفان و افراد مستاصل باشم.

🔆عاشق مادر

حاج اکبر ابراهیمی شدیدا علاقمند به پدر و مادر خود بود و عاشق مادرش. با اینکه مادرش ویلچرنشین بود بارها مادرش را به زیارت خانه خدا و مدینه منوره برده است و این کار را برکت زندگی خود می داند و می گوید:«حتما به والدین احترام بگذارند، همواره تلاش و کوشش کنند و در همه کارها خدا را ناظر خود بدانند.»

🔆عهد با خدا زیر ناودان طلای

حاج اکبر ابراهیمی در مکه مکرمه، زیر ناودان طلا با خدای خود عهد کرده بود که ۱۴ مدرسه بسازد. آن روز که از نذر ۱۴ مدرسه شروع کرد و بعد رقم مدارسش بالا رفت و حالا پای ثابت کمک های مدرسه سازی است.

🔆مقلد مراجع

حاج اکبر ابراهیمی در کلیه امور خیرخواهانه خود از جمله مدرسه سازی، احداث مجتمع آموزشی در دماوند و فعالیت های دیگر دینی، فرهنگی و اجتماعی خود پیرو صدیق و مقلد واقعی مراجع عظام ابتدا مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و سپس حضرت آیت الله مکارم شیرازی می باشند که آئین افتتاحیه مجتمع آموزشی دماوند و … با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی انجام گردید.

🛑چند مدرسه احداث شده و در کجاها؟

طبق آخرین آمار حاج اکبر ابراهیمی تاکنون ۱۱٠ مدرسه احداث کرده اند و تحویل ادارات آموزش و پرورش داده است.

🔆ایشان در زندان های اوین و رجائی شهر ، قم، لنگرود هر کدام یک مجتمع آموزشی برای آموزش زندانیان ساخته است و در این باره چنین گفته اند: «افرادی که از جامعه محرومند ممکن است دو یا پنج یاده سال زندان باشند، بنابراین حداقل باید با سواد باشند که بیرون آمدند یک چیزی یاد گرفته باشند.»

🔆حاج اکبر ابراهیمی در استان های مختلف از جمله استان های سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی،خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد،سمنان ،قزوین،
چهار محال وبختیاری،اردبیل،البرز،مازندران، کردستان و کرمان مدرسه ساخته اند و به نظام تعلیم و تربیت میهن اسلامی اهدا کرده است.

🔆ایشان در یک مورد با توجه به قول انجام نشده وزارت آموزش وپرورش در عراق هم مدرسه ای را احداث نموده است.

🔆ایشان با توجه به علاقه ای که به فرزندش احمد که در پنج سالگی در سانحه تصادف از دنیا رفته است،مدرسه ای به همین نام در دماوند احداث کرده است.