درخواست متقاضیان مسکن غیربومی در دماوند و رودهن رد می شود
درخواست متقاضیان مسکن غیربومی در دماوند و رودهن رد می شود
محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است:« یکی از شروط اصلی ثبت نام در پروژه های هر شهر سابقه ۵ سال سکونت در آن شهر است.

۲۳ شهریور ماه در یادداشتی با عنوان احداث “یک میلیون خانه در کشور، سهم دماوند و انتخاب مکان” نوشتیم :
«شهرهای دماوند و رودهن ظرفیت ایجاد شهرک های جدید در حاشیه شهر را ندارد و به جای آن مسئولان شهرستان باید به این مسئله توجه نمایند که هم اکنون شهرهای شهرستان با مشکلات متعددی از جمله تامین بودجه برای اداره شهر، تامین آب شرب و … روبرو هستند. لذا وسعت بخشیدن به شهرها بر مشکلات خواهد افزود.»

🔹خوشبختانه خبر خوبی منتشر شد که محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است:« یکی از شروط اصلی ثبت نام در پروژه های هر شهر سابقه ۵ سال سکونت در آن شهر است و براساس اطلاعیه سامانه، ساکنان کلان شهر تهران صرفاً می توانند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی ثبت نام کنند. درخواست های تهرانی هایی که به این موضوع توجه نکرده و در شهرهایی نظیر رودهن، بومهن و دماوند را برگزیده اند، در فرآیند بررسی شرایط متقاضیان مردود خواهد شد.»

🔸براین اساس شایسته است، مسئولان شهرستان اعم از فرمانداری، مسکن و شهرسازی و شهرداری ها در این زمینه نظارت نمایند که این موضوع دقیق و شفاف رعایت گردد و بار دیگر تعاونی های وزارت خانه ها و نهادها و متقاضیان نهضت ملی مسکن به این شهرستان رسوخ نکنند تا زمین های حریم شهرها، منابع طبیعی و کشاورزی را ولو با خریداری و از طریق رانت و.. تبدیل به شهر و شهرک ننمایند.