در خواست بخشدار رودهن جهت همکاری دستگاه ها و ماشین آلات راهسازی استان تهران برای خدمات رسانی به سیل زدگان
در خواست بخشدار رودهن جهت همکاری دستگاه ها و ماشین آلات راهسازی استان تهران برای خدمات رسانی به سیل زدگان
بخشدار رودهن: تمام توان و امکانات و تجهیزات مجموعه های خدماتی و اجرایی بخش و شهرستان و نیروهای مردمی و بخش خصوصی را برای خدمات رسانی به خدمت گرفتیم ولی متاسفانه به دلیل تعدد نقاط حادثه خیز در بخش رودهن، خدمات رسانی با کندی پیش می رود

عبدالوهاب امیری گفت: در بامداد ششم مرداد ماه ۱۴۰۱ همزمان با حادثه سیل امامزاده داوود و فیروزکوه، سیل بسیار سنگین و گسترده در سه روستای وسکاره، آردینه و جورد در شمال بخش رودهن بوقوع پیوست و خسارات بسیار زیادی به جا گذاشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه یک نفر در این حادثه جان باخت افزود: سیل در مسیر خود به باغات، زمین های کشاورزی، دامداری ها، اماکن مذهبی، منازل مسکونی، جاده ها، زیر ساخت ها، انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات و همچنین ۱۵ دستگاه خودرو آسیب بسیار سنگینی وارد کرد تا جایی که هنوز اثری از چندین خودرو نیست.

بخشدار رودهن ادامه داد: بعد از ظهر ششم مرداد نیز سیل شدیدتری در همان سه روستا و همچنین برخی نقاط شهر رودهن بوقوع پیوست و در ادامه برای سومین بار در روز هفتم مرداد در پی بارش سنگین باران، در چندین نقطه از شهر رودهن شاهد وقع سیل مخرب بودیم که طبقات همکف چندین مجتمع مسکونی در شن و ماسه ناشی از سیل مدفون و جاده های دسترسی در روستاها و شهرهای رودهن و آبعلی بویژه جاده هراز کاملا مسدود گردید و همچنین به چندین دستگاه خودرو خسارت سنگین وارد شد.

امیری با اشاره به گستردگی سیل در بخش رودهن اظهار داشت: تمام توان و امکانات و تجهیزات مجموعه های خدماتی و اجرایی بخش و شهرستان و نیروهای مردمی و بخش خصوصی را برای خدمات رسانی به خدمت گرفتیم ولی متاسفانه به دلیل تعدد نقاط حادثه خیز در بخش رودهن، خدمات رسانی با کندی پیش میرود.

بخشدار رودهن گفت: بعد از پنج روز از گذشت وقوع سیل هنوز تعداد بسیاری از مجتمع های مسکونی و معابر از نخاله، و گل و لای ناشی از سیل تخلیه و پاکسازی نشده است.

امیری در پایان ضمن تشکر از معاون محترم وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، معاون محترم استاندار، نماینده محترم مجلس و فرماندارمحترم شهرستان به جهت هماهنگی دستگاه های خدماتی و‌حضور در منطقه گفت: از مسئولان استان و کشور تقاضا داریم ضمن بازدید از این منطقه سیل زده، جهت خدمات رسانی بهتر و سریعتر به مردم، امکانات مورد نیاز به این منطقه سیل زده اختصاص یابد.