سخنی با  فرماندار دماوند؛ آقای طاهرخانی ( بخش دوم)
سخنی با  فرماندار دماوند؛ آقای طاهرخانی ( بخش دوم)
آقای طاهرخانی با سابقه ۱۸ ساله مسئولیت بخشداری هم اکنون به عنوان اولین فرماندار شهرستان دماوند در دولت سیزدهم منصوب شده اند.در این یادداشت ها در راستای وظایف مطبوعاتی خود تلاش داریم،نکاتی را جهت اطلاع عموم وجناب فرماندار برسانیم.

▫️ در سخنان استاندار، امام جمعه، نماینده و فرماندار در مراسم معارفه نکاتی وجود داشت که جهت یادآوری مطرح می گردد.

✴️استاندار تهران:

🔅برای پیشرفت در امور چندین کار شاخص اولویت دار از سوی مسئولان انتخاب شده تا با هم افزائی تمام مسولان کارها انجام و گره از امورات مردم باز شود (در معارفه فرماندار ورامین).

🔅شهروندان شهرستان دماوند شایسته ارائه بهترین خدمات هستند؛ فرماندار، بخشدار و مدیر دستگاه ها باید حریص خدمت به مردم باشد. اگر مردم در کاستی باشند، مسئول نباید خواب و خوراک داشته باشد.

🔅-فرماندار شهرستان همانطور که در مسائل کلی شهرستان مسئول است، در جزئی ترین موارد هم مسئول است.

🔅-در شرایطی بسر می بریم که با کار اداری صِرف نمی توانیم امور را به پیش ببریم و کار جهادی می طلبد.

🔅توقع دارم که فرمانداران دست به جوانان در مناصب مدیریتی بزنند.

🔅از فرمانداران جدید مطالبه گر حق مردم هستیم، فرمانداران شش ماه تا یک سال به قول هود عمل کنند.(معارفه پردیس)

✴️امام جمعه:

🔅فرماندار نماینده دولت در همه عرصه هاست، اما در شهرستان دماوند مناسب است که اولویت ها مشخص شود که دماوند قطب کشاورزی، صنعتی است یا گردشگری یا علمی، فرهنگی؟ باید کارگروهی اولویت ها را تعیین کند.

🔅برای حل مشکلات کشاورزان قدم های بلندتر برداشته شود. تا کشاورزی سودآور نباشد، حمایت ها فقط شعار است.

🔅رشد متوازن و توسعه روستاها متوازن با شهرها پیش رود

🔅اهتمام به نیروهای جوان و بومی در انتخابات، اهمیت به نمازهای جمعه و جماعات، مسئله مسکن جوانان، احیای رسوم روستایی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ورزش همگانی و عمومی.

✴️نماینده مردم:

🔅از روستاها و شهرها بازدید شده و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته است.

🔅داشتن روحیه جهادی و خدمتی

🔅تغییر مدیران میانی که همراهی در خدمت رسانی ندارند.

🔅موضوع فاضلاب، جاده کمربندی، آب آشامیدنی، آب کشاورزی، کمبود فضاهای آموزشی
-سرعت پیدا کردن پروژه ها و برطرف شدن عقب ماندگی ها

✴️فرماندار:

🔅امیدواریم با کمک بزرگان خدمات خوب و ماندگار در سطح منطقه داشته باشیم.

🔅نخستین جلسات خود را با نخبگان و جوانان انقلابی آغاز خواهیم کرد.

💠 همانطور که در سخنان استاندار محترم آمده بودو خود فرماندار محترم هم به آن صحه گذاشته اند، حضور در صحنه و میان مردم بودن و همراهی با آنان بسیار ارزشمند است. ان شاء ا… تا پایان مسئولیت ادامه داشته باشد.

✴️به هر دلیل و با هر نگاهی که به حضور نماینده محترم در روستاها و محلات نگاه کنیم، این ظرفیت را بوجود آورده است که تقریباً مشکلات همه روستاها و محلات شهرها جمع آوری شده است و می طلبد که فرماندار محترم از این ظرفیت بدست آمده در جمع بندی مشکلات و … با حضور در روستاها و محلات به فکر هدایت، پیگیری و اجرایی کردن پیشنهادات و برطرف کردن مشکلات و معضلات باشند.

🔹در این دوره باید نشان داده شود که با آمدن جنابعالی حوزه اجرایی و پیگیری ها با شماست و مقامات شهرستان همراهی و پشتیبانی خواهند داشت.

🔸این مورد در رفتار و عمل آقای قالیباف هم مشاهده گردید که با آمدن آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور از مسافرت های استانی خودداری کردند و به همراهی با ایشان پرداختند.

💠 همچنان که در سخنان امام جمعه محترم آمده بود اولویت بندی در عرصه های سرمایه گذاری و فعالیت های اجرائی در شهرستان چگونه تعریف شده است؟ کشاورزی در اولویت شهرستان است یا صنعت و معدن یا دانشگاهی بودن یا گردشگری و یا … .

✴️آن طور که مشاهده می شود ما ظرفیت اول منطقه یعنی کشاورزی را داریم از دست می دهیم و زمین های خوش آب و هوای ما که باید حرف اول را در بروز و ظهور محصولات کشاورزی بزند در هجمه ساخت و سازها و ویلاسازی ها کمرنگ شده است.

✴️آقای فرماندار وقتی که برای هر صد نفر یا به روایتی هر هفتاد نفر یک بنگاه معاملات ملکی بوجود آمده است شما خود حدیث مفصل از این مجمل بخوانید.

“ره آورد” طی ده یادداشت به موضوع کشاورزی پرداخت و نکته اساسی و مهمی که در آن یادداشت ها آمده بود این است که «برای قطب کشاورزی بودن منطقه نیاز به یک کارگروه قوی، منسجم و همه جانبه است که با قوت این اولویت را قاطعانه و مداوم زنده نگه دارد و برنامه ریزی کند و کاری کند که کشاورزی برای کشاورز سودآور باشد نه فروش زمین».

اگر شما بعد از پایان دوره خدمت که ان شاء ا… همراه با موفقیت و سرافرازی باشد، بتوانید همین اولویت را، اولویت اول منطقه نمایید، توشه بسیار ارزشمندی برای شما خواهد بود.

✴️دماوند!!! را آقای فرماندار دریابید و از لابلای ساخت و سازها و ویلاسازی ها نجات دهید.

اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان باید تلاش کنند به گسترش حرفه ها و مشاغلی بپردازند که اشتغال پایدار، مفید و سالم را بوجود آورند نه اشتغال دلالی و خانمانسوز را.

✴️آقای فرماندار
به قول یکی از دوستان آئینه ورزان دماوند و جاهای دیگر منطقه یک زمانی قطب مبل سازی منطقه بود و الان مبل سازان ما کجا هستند؟! آن وقت شاگردان همین مبل سازان منطقه، ملایر را به قطب مبل سازی ایران تبدیل کرده اند. یعنی به ازای هر ۱۰۰ نفر در ملایر یک کارگاه مبل سازی از ۴ کارگر تا صدها کارگر مشغول بکارند ولی در دماوند به ازای هر صد نفر یک بنگاه املاک دائر شده است.

✴️آقای فرماندار
اینکه چه نوع کشاورزی باید رواج پیدا کند که به آب کمتری نیاز داشته باشد، چه نوع درخت ها و گیاهانی کاشته شود که بهره وری آن چندین برابر باشد یا موضوع صنایع تبدیلی و … بحث هایی است که کارشناسان و مدیران این مجموعه ها به آن بپردازند ولی این ها همه مستلزم یک کارگروه قوی است با تدبیر توانمند و هدایت دائمی فرماندار.
در منطقه کارشناسانی هستند که می توانند و دوست دارند که برای این موضوع راه حل ها و پیشنهادات مناسبی ارائه دهند.

و در این بخش کافیست، پای درد دل کشاورزان ودست اندر کاران این بخش از اولویت منطقه، یعنی کشاورزی بنشینید.