غرس ۳۱۰ اصله نهاد در دماوند / توسعه فضای سبز در شرق تهران
غرس ۳۱۰ اصله نهاد در دماوند / توسعه فضای سبز در شرق تهران
شهردار دماوند گفت: در سال ۹۲ سرانه فضای سبز ۳۰ مترمربع بود که این مهم اکنون به حدود ۳۴ هزار مترمربع افزایش یافته است.

عباس صفری، شهردار دماوند در ارتباط با روز درختکاری تصریح کرد: روز درختکاری یک روز نمادین و بهترین فرصت است تا فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست در بین مردم نهادینه شود؛ نقش شهروندان و مشارکت اجتماعی در تحقق این مهم بی بدیل است.

وی با اشاره به غرس انواع درختان سازگار با محیط زیست منطقه در پارک جنگی شبلی گفت: زمانی این منطقه تنها یک مکان کوهستانی بود ولی امروز به یک فضای جنگلی تبدیل شده است و می توان از آن به عنوان یک مکان گردشگری و طبیعی برای استفاده شهروندان نام برد.

شهردار دماوند به غرس ۲۱۰ اصله نهاد همزمان با روز درختکاری اظاره کرد و افزود: همچنین مقرر شده است جمعی از طبیعت دوستان با همکاری شهرداری دماوند ۱۰۰ اصله نهال در این مکان غرس کنند که امسال در مجموع ۳۱۰ اصل نهال در این پارک جنگی کاشته می شود.

صفری همچنین در ارتباط با افزایش سرانه فضای سبز و توسعه بوستان های شهری، اذعان داشت: در سال ۹۲ مساحت فضای سبز شهر دماوند یک میلیون و ۱۳۷هزار و ۲۹۸مترمربع و سرانه فضای سبز ۳۰مترمربع بود که این مهم اکنون به یک میلیون و ۶۳۴هزار و ۴۹۵مترمربع و سرانه فضای سبز به حدود ۳۴ هزار مترمربع افزایش یافته که شاهد توسعه فضای سبز شهر دماوند هستیم.

وی بیان داشت: در هفت سال گذشته شهرداری دماوند بیش از ۹۷هزار و ۸۰۰ اصله نهال، ۲۸هزار و ۶۷۳ مترمربع پارک، کاشت بیش از هفت هزار مترمربع گل دائمی و ۹۳۰۰مترمربع گل فصلی، ۲۱دستگاه آبنما، ۲۵۳سطل زباله پارکی، ۳۸۱نیمکت پارکی، بیش از ۱۹۷هزار و ۷۰۰مترمربع آبیاری تحت فشار، بیش از ۱۳۰ دستگاه بدنسازی و بازی برای کودکان و بیش از یک هزار و ۷۲۰ سیستم روشنایی در بوستان ها، میدان و بلوارها اجرا نموده است.

شهردار دماوند در پایان تاکید کرد: تهیه طرح‌های ارزیابی زیست‌محیطی در حوزه‌های مختلف، یکی از اقداماتی است که توسط شهرداری در حال انجام بوده و همچنین به اجرا رسیده است که می توان به ساماندهی پسماندها، نخاله و دپوی موقت زباله اشاره کرد.