مدرسه مهارت‌آموزی به‌زودی در دماوند راه‌اندازی می‌شود/ برگزاری دوره‌های مهارتی با کمک صنعتگران
مدرسه مهارت‌آموزی به‌زودی در دماوند راه‌اندازی می‌شود/ برگزاری دوره‌های مهارتی با کمک صنعتگران
محمود صفری با اشاره به تأکید دکتر طهرانچی بر انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان انتخاب اول داوطلبان در سال ۱۴۰۴ و سیاست‌های واحد دماوند برای تحقق این شعار اظهار کرد: در این راستا باید به کیفیت محتوای آموزشی فعلی توجه جدی داشته باشیم و رشته‌های دانشگاهی، سرفصل‌های درسی و ایجاد رشته‌های جدید کاربردی و ترکیبی مورد بازنگری جدی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: توجه به حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی می‌تواند آینده دانشجویان را تضمین کند و در این راستا باید دوره‌های مهارتی با کمک اعضای هیئت علمی و صنعتگران ماهر راه‌اندازی شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند عنوان کرد: از سوی دیگر برنامه‌ریزی به‌منظور اختصاص بخشی از ظرفیت واحدها به آموزش‌های غیرحضوری با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی‌ شده را نیز نباید از نظر دور نگه داشت.

راه‌اندازی شتاب‌دهنده، جذب هسته‌ها و شرکت‌های فنّاور دانشگاهی

صفری یادآور شد: از دیگر موارد مهم برای پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی توجه به ارتقای سیستم‌های آموزشیار برای تسهیل در انجام امور آموزشی به صورت سهل و سریع توسط کارکنان و امکان نظارت مدیران بر عملکرد کارکنان و سرعت آنها در پاسخ‌دهی به دانشجویان است.

وی متذکر شد: دراینصورت امکان دریافت انواع درخواست‌های دانشجویی به‌صورت غیرحضوری وجود خواهد داشت و موجب صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های مادی و زمان داوطلبان در مراجعه به دانشگاه و انجام امور اداری می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در پاسخ به این سؤال که در حوزه آموزشی چه برنامه‌ای برای ایجاد و افزایش رشته واحد دماوند در سال ۱۴۰۰ دارید و آیا رشته‌های جدیدی در راه هستند؟ تأکید کرد: در زیرمجموعه سرای نوآوری، رشته مهارتی مدیریت انرژی و هوشمندسازی سیستم‌ها، فرآیندها و برنامه درسی تئوری و علمی آن توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و استادان ماهر طراحی و اکنون در شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی این دانشگاه در دست بررسی است و به‌زودی مجوز تأسیس مدرسه مهارت‌آموزی نیز اخذ می‌شود.

صفری درباره اولویت‌ دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در سال ۱۴۰۰ به آنا گفت: یکی از اولویت‌های این دانشگاه توجه بیش از پیش به حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی در زیرمجموعه سرای نوآوری، مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی است.

وی توضیح داد: راه‌اندازی شتاب‌دهنده، جذب هسته‌ها و شرکت‌های فنّاور دانشگاهی، استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود به‌منظور جذب کارآفرینان دانشگاهی، صنعتی و امکان ایجاد فضایی برای ارتباط بیشتر استادان و دانشجویان با فضای کسب و کار موجود به‌منظور آشنایی، توسعه و تحقیق تولیدات واحدهای فعال در مرکز نوآوری دانشگاه از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.