منشور اخلاقی شوراها ؛ در خانه اگرکس است … یک حرف بس است !
منشور اخلاقی شوراها ؛ در خانه اگرکس است … یک حرف بس است !
قابل توجه آقایان وخانم های کاندیدا شورای شهر و روستا ! اگر واقعا برای رضای خدا وخدمت به خلق پا به عرصه رقابت گذاشته اید،این منشور را بخوانید وخود را محک بزنید،اگر مرد این میدان خود را می بینید،بسم الله وگرنه......

قابل توجه آقایان وخانم های کاندیدا شورای شهر وروستا

✔️اگر واقعا برای رضای خدا وخدمت به خلق پا به عرصه رقابت گذاشته اید،این منشور را بخوانید وخود را محک بزنید،اگر مرد این میدان خود را می بینید،بسم الله وگرنه……

💎متن منشور اخلاقی شوراها به این شرح است:

مقام معظم رهبری

” تأثیر‌ناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ی‌ ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطی از آن با حیله‌های شبه قانونی، رعایت ویژه‌ی محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم و در یک جمله رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار و بهره‌گیری از دانش و تجربه مواد عمده‌ی توصیه نخست اینجانب است. “
” فرازی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز دوره دوم شوراهای اسلامی ۸۶/۲/۶ “

به منظور برخورداری از شوراهای اسلامی اخلاقی محور، امانتدار، عامل به وظایف و مأموریت‌های قانونی و متعهد به حقوق مردم، ” منشور اخلاقی شوراها ” ارائه می‌گردد تا اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با اغتنام از فرصت خدمت بر مردم، مفاد منشور را وجهه‌ی همت خویش قرار داد. و رسانه‌های جمعی، نهادهای فرهنگی، گروههای غیردولتی احزاب و گروهها و آحاد مردم نیز تراز مطالبات خود از شوراها را در آینه‌ی منشور اخلاقی شوراها ارائه نمایند و ضمن اهتمام به تحقق مفاد منشور، در گزینش‌ها و انتخابات آتی، محورهای اخلاقی را مبنای انتخابات خود قرار دهند..

محورهای منشور اخلاقی شوراها:
۱ ـ حرکت بر محور قانون و توجه به منویات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در تمامی مناسبت‌ها.
۲ توجه ویژه به مختصات شهر اسلامی از دریچه عدالت در تقسیم خدمات شهری، تامین آرامش روحی مردم، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، در برنامه‌های عمران و آبادی، حفظ طببیعت و بهداشت محیط.
۳ ـ مسئولیت‌پذیری در پیشگاه خداوند برای ارائه بهترین خدمات به مردم در طول مدت کوتاه مسئولیت چهارساله خدمتگزاری با روحیه جهادی و بسیجی.
۴ ـ دقت در مسئله‌یابی، تشخیص نیازهای محلی، پیگیری و شناخت توانمندی‌های منطقه‌ای و آگاه‌سازی مردم نسبت به امکانات و جلب مشارکت آنان در زدودن مشکلات و چگونگی استفاده از منابع منطقه‌ای برای پیشبرد امور و رفاه مردم.
۵ ـ اهتمام به حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها و پایبندی به معماری اسلامی و ایران و استحکام بناها.
۶ ـ‌ اهتمام به حل معضلات اجتماعی و فرهنگی شهرها و روستاها در کنار اقدامات عمرانی و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و نارسایی‌هایی که چهره‌ی شهر و روستا را مخدوش و امنیت روانی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.
۷ ـ تلاش در راستای اصلاح الگوی مصرف و پرهی
۸ ـ برخورداری از شرح صدر و شکیبایی در اعتراضات مراجعین تصمیمات و تلاش برای تقویت تفاهم و همدلی میان اعضای شورا و پرهیز از بروز گرایش‌های شخصی، تکروی و عدم پذیرش تصمیمات اتخاذ شده جمعی.
۹ ـ حفظ ارتباط دائمی و حضور صمیمانه میان مردم و اطلاع از مشکلات آنان.
۱۰ ـ وفای به عهد و انجام وعده‌ها به منظور تقویت اعتماد و آرامش شهروندان.
۱۱ ـ تلاش برای ارتقاء رضایت‌مندی مردم از طریق مهرورزی، سرعت، دقت، امانتداری برای حفظ کرامت شهروندان
۱۲ ـ تنظیم قواعد و چارچوب‌های قانونی و حمایت از بنرامه‌ها برای جلب مشارکت مردم در مدیریت شهری و روستایی.
۱۳ ـ برخورداری از تواضع، فروتنی، صداقت و صفا و پرهیز از غرور و خودپسندی، فاصله گرفتن از مردم و فخر‌فروشی به آنان.
۱۴ ـ تعامل مثبت با کارگزاران حکومتی در صف و ستاد و تقویت هماهنگی میان ادارات و نهاد شوراها و شهرداری.
۱۵ ـ انتخابات دقیق و مطلوب شهرداران و دهیاران که دارای ویژگی‌های کاردانی، دینداری، روحیه انقلابی، شیفتگی در خدمت، حسن سلوک با مردم، صداقت، پرتلاش و امانتداری، کفایت و کارآمدی می‌باشند
۱۶ ـ اهتمام به نظارت و حسابرسی از کار شهرداران و دهیاران، مسئولیت خواهی از آنان و پرهیز از بی‌تفاوتی در برابر کوتاهی و کج‌رفتاری‌ها بدون کشاندن مسایل به افکار عمومی و رسانه‌ها.
۱۷ ـ انتخاب مشاوران امین ، مومن و کاردان استفاده از نخبگان متعهد برای تحقق برنامه‌های توسعه شهر و روستا.
۱۸ ـ پرهیز از رفاقت‌های شخصی، و گرایشات قومی و ملاحظات گروهی در حمایت زا گزینش مدیران.
۱۹ ـ پرهیز از مناقشات، جنجال آفرینی و اختلاف‌افکنی.
۲۰ ـ پرهیز از بهره‌برداری سیاسی جناحی و حزبی از نهاد شورا.
۲۱ ـ رعایت عدالت و انصاف و پرهیز از تبعیضات قومی و فامیلی و عدم ترجیح بستگان و منسوبین بر دیگران و عدم انعقاد قرارداد با نزدیکان و خویشان.
۲۲ ـ انضباط مالی، مصرف بهینه و پرهیز از اتلاف وقت و منابع اجتناب از تخصیص امکانات فراقانونی به خود و دیگران .
۲۳ ـ برخورد با مظاهر فساد اداری نظیر توصیه، سفارش و اخذ هر گونه هدیه و نیز پرهیز از فریفته شدن و احساس ضعف در مقابل تطمیع و تهدید صاحبان ثروت و قدرت.
۲۴ ـ پرهیز از سفرهای غیرضروری و برگزاری نشست‌های بی‌حاصل و هزینه بر.
۲۵ ـ اجتناب از هر گونه اقدامی که به اموال آبرو و حیثیت‌ افراد لطمه وارد می‌نماید.