نخستین جلسه شورای اداری شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۱
نخستین جلسه شورای اداری شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۱
حجت الاسلام فتاح دماوندی: باید تدبیری در رابطه با مدیریت مصرف آب برای کشاورزان شهرستان دماوند داشته باشیم

نخستین جلسه شورای اداری شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۱ به ریاست رضا طاهرخانی سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند و با حضور سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه، ازوجی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران و کلیه مسئولین ادارات شهرستان در سالن همایش های اردوگاه شهید مصطفی خمینی (ره) برگزار شد.

🔺باید تدبیری در رابطه با مدیریت مصرف آب برای کشاورزان شهرستان دماوند داشته باشیم

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند:
❇️ ادارتی که در حوزه تولید نقش دارند و مرتبط با تولیدکنندگان هستند، باید به سمت دانش بنیان شدن بروند و اشتغال بیشتری را ایجاد کنند که این مهم مستلزم همکاری بیشتر ادارات و برگزاری جلسات و تعامل بیشتر با تولید کنندگان می‌باشد.

❇️ در موضوع دانش بنیان شدن تولید در این شهرستان نیاز به استفاده بیشتر از تجربیات دانشگاه‌ها داریم، همچنین ادارات از دانشگاه‌ها و آخرین فن‌آوری‌های روز استفاده کنند.

❇️ درموضوع کشاورزی که با کمبود آب مواجهیم باید محصولاتی تولید شوند که کم‌آب‌بر و برای کشاورزان سودآور باشند.

❇️ عمق چاه‌های آب و ظرفیت آنها بسیار کاهش یافته است و باید تدبیری در رابطه با مدیریت مصرف آب برای کشاورزان نیز داشته باشیم

❇️ تعامل با ادارات در مورد استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی و ظرفیت خیرین در زمینه تولید بسیار اثرگذار است.

❇️در دوره مسئولیت خود باید از فرصت‌ها برای خدمتگذاری بیشتر به مردم استفاده کنیم.

🔺 تاکید بر ساماندهی حوزه آرد و‌ نان در شهرستان دماوند/ استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال

❇️ رضا طاهر خانی سرپرست فرمانداری در جلسه شورای اداری که در عصر روز شنبه برگزار شد با اشاره به ساماندهی حوزه آرد و نان در شهرستان و نظارت بر نانوایی ها گفت: گزارشات دریافتی در حوزه آرد و نان حاکی از آن بود که شهروندان شریف شهرستان دماوند از کیفیت نان در سطح شهرستان گلایه مند بودند و در این خصوص دستورات ویژه‌ای صادر شد تا دستگاه‌های مربوطه نسبت به کنترل و نظارت بر نانوایی ها ورود مستقیم داشته و با هرگونه تخلفاتی اعم از گران فروشی، کیفیت پایین نان و کم فروشی برخورد نمایند و این نظارت ها در جهت ساماندهی حوزه آرد و نان در شهرستان دماوند با جدیت ادامه خواهد یافت.

❇️ وی افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، باید تمامی دستگاه‌های دولتی در جهت تحقق شعار سال در شهرستان تلاش کنند و هیچگونه کوتاهی از هیچ مسئولی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

❇️ سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در ادامه گفت: برای تحقق شعار سال باید از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها حداکثر استفاده شود و با توجه به برنامه‌ ریزی های انجام شده، بحث تحقق شعار سال با جدیت در دستور کار قرار گرفته است تا شهرستان دماوند در این راستا پیشگام باشد.

🔺تأکید سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند بر مبارزه با فساد اداری در سال جدید

طاهر خانی: از وظایف مهم مدیران پیشگیری از فساد و شناسایی گلوگاه های آن در ادارات است.

رضا طاهر خانی سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان با تاکید بر پیشگیری از وقوع فساد اداری در شهرستان دماوند گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیران پیشگیری از فساد اداری و شناسایی گلوگاه های آن در ادارات است.

وی افزود: انتظار ما از مدیران ادارات نظارت کیفی و کمی بر پروژه ها، شفاف سازی و ارائه گزارش به مردم است و این موضوع تفاوت دولت مردمی را نسبت به دولت های گذشته مشخص می کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند گفت: بر سلامت اداری تأکید داریم که از مهم ترین وظایف هر نهادی است و اگر مدیری با یک فساد اداری مواجه شد، حتماً آن را گزارش دهد و در صورت عدم گزارش، با آن مدیر هم برخورد قانونی انجام خواهد شد.

طاهر خانی بیان کرد: روسای ادارات شهرستان باید ضمن ارائه خدمات مناسب به همشهریان و تکریم ارباب رجوع، به درخواست های به حق و قانونی مردم در کوتاه ترین زمان پاسخگوی آنها باشند.

همچنین وی در پیامی به مدیران شهرستان تصریح کردکه فرصت خدمت بی منت به مردم را مغتنم شمرده و صداقت با مردم را جدی بگیرند و بدانند اگر مسئولین با مردم صادق باشند، مردم نیز کاستی ها را خواهند پذیرفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند گفت:همچنین مدیران باید بدانند بر اساس منویات مقام معظم رهبری، در جهاد تبیین که جنگ روایت هاست مدیران نقش مهره های اصلی را داشته و باید در این عرصه پیش قدم باشند.