نشست تخصصی مسئولان شهرستان دماوند برای احداث کمربندی گیلاوند  برگزار شد
نشست تخصصی مسئولان شهرستان دماوند برای احداث کمربندی گیلاوند  برگزار شد
خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی: احداث پل‌روگذر در منطقه گیلاوند ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد رضا طاهرخانی: پیگیر تحقق مطالبات مردم شهر دماوند هستیم شهردار دماوند: شهرداری دماوند با بودجه محقق کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان کجای ماجرا قرار دارد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با همراهی سرپرست فرمانداری دماوند، نماینده مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان جهت بررسی های لازم، از محل تصادف زنجیره ای در منطقه گیلاوند بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان، جهت بررسی و علت های مختلف تصادفات زنجیره ای در ورودی گیلاوند، از محل حادثه که در دوشنبه هفته گذشته موجب کشته شدن دو نفر و مصدوم شدن ۱۲ نفر شد، بازدید کردند.

همچنین نشستی مشترک با محوریت رفع مشکل کمربندی گیلاوند در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد.

در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت حال حاضر این کمربندی و راهکارهای لازم جهت ایمن سازی آن برای حاضرین ارائه شد.

🔴 تملک پروژه کنارگذر جنوبی گیلاوند هزینه سنگینی به همراه دارد/ احداث پل‌روگذر در منطقه گیلاوند ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی:
🔹کنارگذر شهرستان دماوند از نیازهای واقعی کشور است زیرا تنها بزرگراه به شمال کشور است و بزرگراه دیگر منتهی به مازندران نداریم همچنین خودروهای سنگین به استان‌های شمالی و خراسان از این مسیر عبور می‌کنند لذا این مسیر یک شاهراه مهم و استراتژیک برای کشور است.
🔹بارها از این محورها از جمله کنارگذر جنوبی به همراه مسئولان و نماینده شهرستان بازدید انجام داده‌ایم، در زمانی تملک آن ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بود و همان زمان هم اعلام شد که امکان پذیر نیست و هزینه بسیار سنگینی موردنیاز است.


🔹عددی که به نظر می‌آید می‌توان پروژه را با آن اجرایی کرد بین ۳تا ۴هزار میلیارد تومان است حتی برای عبور از این منطقه پل روگذر را نیز بررسی و جانمایی کرده‌ایم، ‌طول پل ۷ تا ۸ کیلومتر بود و وردی و خروجی‌ها دچار اشکال می‌شدند.
🔹در حال حاضر نیز هزینه هر کیلومتر پل ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و برای ۸ کیلومتر حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

🔺احداث جاده کمربندی جنوبی از مطالبات دیرینه مردم شهرستان دماوند است/ پیگیر تحقق مطالبات مردم شهر دماوند هستیم

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران گفت: پیگیر مطالبه به حق مردم شهر دماوند درخصوص احداث کمربندی گیلاوند هستیم.

رضا طاهرخانی، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در نشست مشترک با محوریت رفع مشکل کمربندی گیلاوند، اظهار کرد: این شهرستان در مجاورت مسیر مواصلاتی  تهران فیروزکوه و هراز است که محور تردد میلیون‌ها خودروی سبک و سنگین در طول سال می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دماوند در محور ترانزیتی فیروزکوه به عنوان یکی از شریان‌های مهم تردد بین چهار استان تهران، مازندران، سمنان و گلستان قرار گرفته است، پیگیر پروژه کمربندی جنوبی یا شمالی در شهرستان هستیم.

طاهرخانی افزود: کمربندی مذکور از مطالبات دیرینه مردم شهرستان دماوند بوده و هست چراکه در برخی مواقع شاهد حوادث دلخراشی در شهر دماوند بوده ایم لذا با حضور مسئولان استانی پیگیر احداث کمربندی برای رفع این مشکلات و تحقق مطالبه مردم شهر دماوند هستیم.

🔺 شهرداری دماوند با بودجه محقق کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان کجای ماجرا قرار دارد؟/اجرای کمربندی شمالی دماوند در صورتی که ترافیک را به شهر هدایت می‌کند به چه دردی می‌خورد؟

💢علی شیوا، شهردار دماوند اظهار داشت: ۱۴ سال است که شخصا شاهد تصادفات فاجعه‌بار در محورهای دماوند بوده و با خانواده‌های داغدار مردم دماوند سیاهپوش شده‌ام و به عنوان خادم جارو به دست مردم در نوک پیکان خدمت رسانی به مردم هستم.

💢وی گفت: در راه خدمت رسانی به مردم هر انچه که در فضاهای مجازی حاصل دلخوری ۱۴ ساله مردم است را به جان می‌خرم، طی این ۱۴ سال وعده‌های بسیاری را برای شهر دماوند شنیده‌ایم و اعداد و ارقامی که می‌گویند حتی از حد تصور برای یک شهر نیز خارج است.

💢شهردار دماوند گفت: اگر هم اکنون یک حادثه تصادف رخ دهد بلافاصله کارشناسان ترافیکی واداره راه، شهرداری را ۲۵ درصد مقصر می‌کنند اما شهرداری با بودجه محقق کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان در کجای این ماجرا قرار دارد؟

💢وی ادامه داد: اگر ترافیک شهری است نوشته شود تا ترافیک را تا تهران کنترل کنم اما حافظ جان مردم شهرم هستم اما اگر تبدیل به بحران ملی شد همه اعتراض می‌کنند.

💢شیوا، شهردار دماوند تصریح کرد: اگر ترافیک‌ها شهری باشد آرامسازی ترافیک را طوری انجام می‌دهم که خودروی سنگین از ۲٠ کیلومتر در ساعت بیشتر نتواند برود اما باید این مهم نوشته شود و ما رها نشویم.

💢وی اضافه کرد: اجرای کمربندی شمالی در صورتی که ترافیک را به شهر هدایت می‌کند به چه دردی می‌خورد؟ نمی‌خواهم محور آرام را ناآرام کنید، لذا اگر محور شهری است نوشته شود تا اقدامات لازم را انجام دهم در غیر این صورت اگر در آینده شهرداری در حوادث ۲۵ درصد مقصر شناخته شود از همه شکایت می‌کنم.

💢شهردار دماوند گفت: پشت ما به نماینده پرتلاش مجلس و دولت انقلابی گرم است و امید است وعده خوبان این بار وفا کند و ۱۴ سال بعد دوباره سیاهپوش نشویم.

🔺پیگیری مشترک وزرات راه و شهرسازی و نماینده مجلس برای اعمال ماده ۲۳ و قرار گرفتن این پروژه در ردیف بودجه ۱۴۰۱

💢 در ادامه طی جمعبندی ۲ راه حل به شرح ذیل مصوب گردید:
۱- سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان برای اجرای پروژه مذکور.
۲- پیگیری مشترک وزرات راه و شهرسازی و نماینده مجلس برای اعمال ماده ۲۳ و قرار گرفتن این پروژه در ردیف بودجه ۱۴۰۱

💢 در خصوص مصوبه دوم، بنیاد مستضعفان آمادگی خود را برای مشارکت با دولت جهت ساخت کمربندی گیلاوند اعلام کرد.