نیازمند مدیرانی جهادی و همیشه در صحنه هستیم/ مدیران اشرافی جایگاهی در دولت کنونی ندارند
نیازمند مدیرانی جهادی و همیشه در صحنه هستیم/ مدیران اشرافی جایگاهی در دولت کنونی ندارند
استاندار تهران گفت: مدیران اشرافی جایگاهی در دولت کنونی ندارند؛ دولتی که رئیس آن فرصتی برای استراحت ندارد نیازمند مدیرانی جهادی و همیشه در صحنه است.

محسن منصوری در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد اظهار داشت: تناقض رفتار و گفتار مسئولان عاملی اساسی در سرمایه‌سوزی و از بین رفتن اعتماد اجتماعی‌ است که به ویژه در شمیرانات باید نسبت به آن مراقبت جدی وجود داشته باشد؛ مردم وقتی ببینند مدیران از فقرزدایی صحبت می‌کنند اما وضعیت معیشت آن‌ها برخلاف این است صفت دروغگویی به ما نسبت می‌دهند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در انتصاب مدیران این شاخص‌ها را رعایت کرده‌اند و به این مسائل حساس هستند لذا باید معیشت خود را طوری تنظیم کنیم که حداکثر در طبقه متوسط جامعه قرار داشته باشیم.

منصوری بیان کرد: مدیران اشرافی جایگاهی در دولت کنونی ندارند؛ دولتی که رئیس آن فرصتی برای استراحت ندارد نیازمند مدیرانی جهادی و همیشه در صحنه است، ما زمانی برای کور کارکردن نداریم و باید ابتدا با برنامه و سپس به صورت فردی و جمعی حرکت کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: محیط باید به لحاظ گفتمانی و رفتاری برای این سبک (مدیران اشرافی) ناامن باشد و فضای عمومی کشور مثل اوایل انقلاب، خود اصلاح کننده باشد و این تفکر در لایه‌های اجتماعی کشور بسط پیدا کند.

منصوری سپس گفت: امروزه مدیریت سنتی کارآمد نیست؛ ما نیازمند مدل حکمرانی فن‌آور پایه و متصل به مراکز فاخر علمی هستیم چرا که مسائل و نیازهای مردم متفاوت شده است و این مساله در شمیرانات ضروری‌تر از دیگر مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف ما در شمیرانات افزایش سرمایه اجتماعی از طریق خدمات اجتماعی و رسیدگی به مردم است؛ یکی از عوامل افزایش سرمایه اجتماعی استفاده از ظرفیت نخبگان و مردم و همچنین پتانسیل‌های موجود مستمر در شهرستان‌ است؛ شمیرانات دارای قوی‌ترین مراکز نمونه علمی فرهنگی استان تهران است.

استاندار تهران ادامه داد: عباراتی همچون مرفهین بی‌درد و خوش‌نشین که برای شمیرانات به کار می‌برد ناشی از ناآگاهی و نداشتن شناخت است؛ شهرستانی که سه هزار و ۵۰۰ شهید در مقیاس جمعیتی دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است نشان از مردمی ریشه‌دار و اصیل دارد که باید اعتماد آنان را که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی‌ است با کار شبانه‌روزی جلب کنیم.

منصوری اظهار داشت: نیاز نیست جامعه را با مدل امنیتی و یا اقتصادی اداره کنیم، هدف ما اجتماعی اداره کردن کشور و بهره‌گیری از مشارکت مردم برای رفع مشکلات آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در فصل جابه‌جایی مدیران قرار داریم که گاهی منجر به تعلل در کار می‌شود؛ این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و مدیران تا لحظه‌ای که مسئولیت دارند باید قاطع و جامع کار را پیگیری کنند.