وضعیت کرونا در شهرستان دماوند از نظر تعداد بیماران مبتلا سیر نزولی پیدا کرده است
وضعیت کرونا در شهرستان دماوند از نظر تعداد بیماران مبتلا سیر نزولی پیدا کرده است
عدم استقبال از واکسیناسیون بدان مفهوم است که اکثر مردم واکسن‌ های خود را دریافت کرده‌اند

مسلمی‌فرد، رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند:
✅وضعیت کرونا در شهرستان دماوند از نظر تعداد بیماران مبتلا و شرایط موجود رو به نزول بوده و تعداد بیماران روز به روز کمتر شده است.

✅از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین تعداد بیماران بستری مرتبا کاهش یافته است و در حال حاضر تنها ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند.

✅برای اولین بار بعد از بیش از ۲ سال، چند روز است که آی‌سی‌یو بیمارستان خالی از بیمار می‌باشد و هیچ بیماری در این بخش نداریم؛ تعداد بیماران سرپایی نیز علیرغم مهمان‌پذیر بودن شهرستان دماوند نزدیک به ۳۰۰۰ نفر بود اما بستری چندانی نداشتیم و عمدتا حال عمومی مراجعه کنندگان خوب بوده است.

✅تعداد مبتلایان کرونا علیرغم داشتن علائم تست‌های کرونا رو به کاهش بود، تعداد واکسن‌های تزریق شده در این شهرستان نیز بسیار قابل قبول است.

✅تاکنون در بیمارستان هر روز واکسن تزریق می‌شد اما دیگر استقبالی از واکسن نشد و در این مدت تنها ۲۰ واکسن به شهروندان تزریق شده است، این بدان مفهوم است که اکثر مردم واکسن‌های خود را دریافت کرده‌اند و وضعیت ابتلا زیاد نیست و مبتلایان بدحال نیز نداریم لذا در تعطیلات نوروز امسال کار بیمارستان سبک بوده است و شرایط سختی نداشتیم.

✅در این مدت فوتی ناشی از کرونا نداشتیم اما فوتی‌های دیگری ناشی از گاز گرفتگی و بیماری و… داشته‌ایم و همه فوتی‌های بیمارستان از ۲۹ اسفند تا امروز ۷ مورد بوده که به علت بیماری‌های زمینه‌ای و قلبی و… بوده است.

✅سال ۱۴۰۱ به لحاظ روند بیماری تا کنون شرایط سختی را نداشتیم و امکانات بیمارستان و وضعیت خدمت‌رسانی نیز به علت نبود فشارهای کرونایی بسیار خوب بوده است.

✅با وضعیت موجود امید است مردم کماکان شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و توصیه‌های لازم را به فرزندان مدرسه‌ای خود تاکید کنند.