گذری و نظری …
گذری و نظری …
گذری و نظری .. در این مطلب نظری به اخبار مهم شهرستان انداخته و تحلیلی کوتاه و گذرا در مورد آنها خواهیم داشت .

💠شهردار کیلان اعلام کرده: تعدادی از اسامی دریافت کنندگان حقوق را شاهد هستیم که ماهیت بیرونی نداشتند وباید این افراد شناسایی شوند#

❇️ره آورد: این خبر احتمالاً در مورد سایر شهرداری ها هم صدق می کند که بعضی ها اسمشان هست ولی خودشان نیستند.

✅مطابق بعضی از اخبار بعضی از این از ما بهتران، در استانداری یا فرمانداری ها ویا در نهادها هم مأمور نیستند،نمی دانیم شاید از جن و پریان هستند، حال چه کسی باید این مسئله را روشن کند، خدا عالم است.

✅نظارت شوراهای شهرها برای همین جاهاست،که امیدواریم هر چه سریعتر تکلیف آنان روشن کرده و از گرفتن حقوق آنان جلو گیری نمایند.

💠سال قبل در همین روزها موضوع صدور سیب به خارج، فروش در میادین، خرید توسط دولت از باغداران دماوندی مطرح بود.

❇️بحث تداخل کاری اداره صمت و اداره جهاد کشاورزی یکی از مشکلات بود ، کار به گزارش تلویزیویی کشید . جلساتی تشکیل شد، پیگیری هایی انجام شد ولی به نتیجه نرسید. نشان به همان نشان که گزارش تلویزیونی بعد از عید منتشر شد که باغداران در حال از بین بردن سیب روی دست مانده شان بودند.

❇️حال خوشبختانه امسال جهاد کشاورزی با شعار «از مزرعه تا سفره» عهده دار توزیع محصولات کشاورز شده و مشکل تداخل با اداره صمت وجود ندارد. از طرفی یکی دو جلسه از طرف نماینده محترم با باغداران و مسئولان ذیربط تشکیل شده است که از همین حالا فکری برای موضوع توزیع سیب باغداران دماوندی بشود.

❇️آقای فرماندار، آقای رئیس جهاد کشاورزی: دیگر بهانه ای نیست که مجدداً ماجرای تلخ سال گذشته و گذشته ها تکرار شود. از همین امروز به فکر «سیب دماوند در شب عید» باشید.

💠اعضاء اتاق اصناف در دیدار با نماینده محترم به راه اندازی بیش از حد فروشگاه های زنجیره ای اشاره کردند.

❇️راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای یک موضوع قابل بررسی می باشد.

❇️از یک طرف مصرف کننده است تا حدودی موافق است که این فروشگاه ها باشد،چون فکر میکند،کالا ها بروز است،ارزانتر است،در دسترس انتخاب است.از طرف دیگر کاسب های نزدیک این فروشگاه ها هستند که با رکود مشتری مواجه می شوند.کاسبی که مالیات،عوارض های مختلف،هزینه های جاری را متقبل میشوند.

❇️قصد ما فعلا بررسی این موضوع نیست. ولی چه کسی مسئول صدور مجوز برای این فروشگاه ها هست؟ چند فروشگاه برای منطقه و شهرستان لازم است؟ نظارت آنها با کیست؟ ولی گله ای درست است که حضور این فروشگاه ها ضربه ای به مغازه دارهای جزء اطراف آنهاست و لازم است، در این باره مسئولان جهت تعداد و نظارت بر آنها فکری نمایند.

❇️ولی از آن طرف هم اتاق اصناف باید توجه داشته باشند که نظارت بر قیمت های مغازه ها کافی نیست، نرخ ها یکسان نیست و مردم از این موضوع شاکی هستند که یکی، دو بار امام جمعه به آن اشاره نموده وفرماندار هم در جلسه ستاد تنظیم بازار تأکید کردند.