جزئیات ماجرای آتش‌سوزی انبار دارو در دماوند از زبان دادستان
جزئیات ماجرای آتش‌سوزی انبار دارو در دماوند از زبان دادستان
دادستان شهرستان دماوند گفت: خسارت وارد شده از لحاظ دارویی ارزش ریالی ندارد به دلیل این که این داروها تاریخ مصرف گذشته بود ولی باید خسارتی که به آن سالن وارد شده مورد بررسی قرار بگیرد.

محمدتقی تقی‌زاده دادستان شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از دماوند در خصوص آتش‌سوزی شامگاه دوشنبه در دماوند، اظهار کرد: حدود ۳ سال پیش داروهای قاچاق تاریخ مصرف گذشته از شهر رودهن کشف شد و به دلیل اینکه جایی برای نگهداری آن‌ها نبود دادستان وقت دستور داد که داروها را در سالن جهاد نگهداری شود.

وی گفت: این داروها باید طبق یک شیوه‌نامه‌ای و بر اساس سازمان اموال تملیکی و با نظارت شبکه بهداشت معدوم‌سازی انجام می‌شد که مکاتبات آن انجام شده بود و مقدار این داروها حدوداً ۶ کامیون بود که معدوم‌سازی آن نیازمند یک مکان مناسب و شرایط مناسب بود.

دادستان شهرستان دماوند افزود: انباری که این داروها در آن نگهداری می‌شد، انبار سیمان جهاد بود که ۳ سال پیش برای نگهداری این داروهای تاریخ مصرف گذشته از جهاد قرض گرفته شده بود‌.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده از لحاظ دارویی ارزش ریالی ندارد به دلیل این که این داروها تاریخ مصرف گذشته بود ولی باید خسارتی که به آن سالن وارد شده مورد بررسی قرار بگیرد و محاسبه شود، که بر اساس بررسی‌های اولیه مبلغی حدود یک میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

وی یادآور شد: علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست، علت یابی از طریق سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است، وظیفه سازمان آتش‌نشانی این است که هر جا برای خاموش کردن آتش می‌روند در پایان علت آن را بررسی کند‌.

دادستان شهرستان دماوند در پایان تأکید کرد: داروهای مکشوفه از یک انبار در شهر رودهن کشف شده بود که در آن زمان تاریخ داروها گذشته بود و غیرقابل استفاده بود و این آتش‌سوزی از نظر ارزش کالای سوخته شده اهمیتی ندارد.