رئیس شورای شهر کیلان: همراهان واگذاری اراضی، مدیریت شهری را نیمه راه تنها گذاشتند
رئیس شورای شهر کیلان: همراهان واگذاری اراضی، مدیریت شهری را نیمه راه تنها گذاشتند
مسئولیت واگذاری‌ها بر عهده یک شخص خاص نیست

🔹آقاجان‌احمدی با اشاره به یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهر کیلان تصریح کرد: در ۱۵ سال قبل، واگذاری‌هایی در شهر کیلان صورت گرفت و امروز این اراضی واگذار شده به یکی از معضلات بزرگ شهر کیلان تبدیل شده است.

🔸وی ادامه داد: متأسفانه در دوره قبل به جای اینکه برای رفع مشکلات اقدام و به این موضوع توجه کنند که مسئولیت این واگذاری‌ها بر عهده تنها یک شخص نیست و این شخصیت حقوقی است که باید در قبال مردم پاسخ‌گو باشد، اقدامی نداشتند و برخی دائم فریاد کشیدند که شهرداری کیلان هشت هزار میلیارد تومان بدهکار است؛ چرا به جای حمایت از شهر با زبان خودتان شهر را بدهکار خواندید؟ وقتی مدیران شهر به جای گرفتن حق شهر و مردم، شهرداری را هزاران میلیارد بدهکار بدانند، تکلیف عاقبت روشن است.

🔹رئیس شورای اسلامی شهر کیلان با بیان اینکه شهرداری کیلان از املاک پیرامون خود حق و حقوقی دارد، گفت: در برخی از شهرهای اطراف مشاهده می‌کنیم که به شکلی گسترش پیدا کردند، اما در کیلان هیچ‌ توسعه‌ای از نظر ساخت و ساز به جز قسمتی که مردم دارای املاک و باغات بودند، صورت نگرفته، یعنی زمینی برای ساخت و ساز تعلق نگرفته تا باغات ما تخریب نشوند؛ اختصاص زمین در شهرهای دیگر برای توسعه انجام شده، اما به شهر ما که رسیده، غیرقانونی اعلام شده است.

🔸در واگذاری اراضی تصمیم گیرنده فراتر از مدیریت شهر کیلان بوده است. مسئولان وقت کجا بودند؟

🔹آقاجان‌احمدی تأکید کرد: مشکل واگذاری اراضی در شهر کیلان باید یک روزی حل شود؛ روزانه مراجعه‌کنندگان بسیاری در شورای اسلامی شهر و شهرداری در خصوص این واگذاری‌ها داریم که بخش زیادی از وقت روزانه به این جهت گذرانده می‌شود؛ اگر این واگذاری‌ها خلاف قانون بوده مسئولان وقت در آن زمان کجا بودند؟ هر کدام از اداراتی که مدعی هستند، می‌توانیم مستند به آنها اعلام کنیم که چه منافعی در این زمینه داشته‌اند.

🔹وی خاطرنشان کرد: تصمیم واگذاری اراضی در شهر کیلان گرفته نشده و فراتر از شهر کیلان به منظور جبران عقب‌ماندگی و احداث باغشهر بوده است، اما در آن مقطع منابع بر اساس قانونی که تصویب شده بود، املاکش را تحویل مسکن و شهرسازی داده و این یک معضلی برای شهر کیلان شده است.

🔸رئیس شورای اسلامی شهر کیلان اضافه کرد: صورتجلسات مربوطه را در آن زمان مسئولان ادارات فرادستی هم امضا کرده‌اند و برای هر کدام منافعی تعریف شده بود، اما چرا امروز مدیریت شهر کیلان را تنها گذاشته‌اند تا ما شرمنده دو هزار نفر از کسانی باشیم که می‌خواستند زمینی در یک شهر از شخصیت حقوقی دریافت کنند.