سخنی با اعضای شوراهای اسلامی شهرها ؛پیش در آمدی تا شروع برنامه ریزی اساسی
سخنی با اعضای شوراهای اسلامی شهرها ؛پیش در آمدی تا شروع برنامه ریزی اساسی
دوره ششم فعالیت شوراهای شهر در شهرستان دماوند آغاز شد و ان شاء ا... به حول و قوه الهی و با برنامه ریزی و اقدامات سازنده شوراها و شهرداران شاهد دوره ای سازنده، شفاف و اثرگذار برای مردم شهرهایمان باشیم.

بحمدالله انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا ،با همه فراز ونشیب ها و با همه کم و کاستی هایی که داشت به سر انجام رسید.(۱)[ در یادداشت های ره آورد توسط آقایان حجت الاسلام آقائی و دماوندی به آن ها اشاره گردید].

❇️ دوره ششم فعالیت شوراهای شهر در شهرستان دماوند آغاز شد و ان شاء ا… به حول و قوه الهی و با برنامه ریزی و اقدامات سازنده شوراها و شهرداران شاهد دوره ای سازنده، شفاف و اثرگذار برای مردم شهرهایمان باشیم.

✳️ شوراهای شهر وروستا باید دارای یک برنامه راهبردی چهارساله باشند اما،همچنانکه دولت ها برای شروع کار خود،برنامه فوری و کوتاه مدت را درنظر می گیرند،شوراها نیزباید دارای چنین برنامه ای باشند. به نظر رسید به عنوان پیش درآمدیک برنامه راهبردی، چند خواسته فوری مردم را از شوراها مطالبه کنیم.شاخص اصلی این برنامه کوتاه مدت در یک جمله است؛
《 کاری کنید تا مردم احساس خوب پیدا کنند》 و با این اقدامات هم مردم را بیشتر امیدوار کنند و هم موفق به جلب اعتماد مردم شوند.

🔹اول بسم ا… دوستان شوراها مکان جداگانه تعیین کنند و از داخل شهرداری ها بیرون بیایند.

🔹برگزاری جلسات علنی وحضور خبرنگاران وعلاقمندان به امور شهر در جلسات رسمی.

🔹 شفافیت درمصوبه ها،قرار دادها،امور مالی،.. را از همین ابتدا نشان دهید.

🔹خرد جمعی در کارها:
تا آنجا که امکان دارد در تصمیم گیری ها باهم تفاهم داشته باشید،از دسته بندی وبروز اختلافات در بین مردم خودداری کنید.

🔹هر شهر با نظافت، تمیزی خیابان ها و کوچه ها، مرتب بودن امور خدمات شهری و منظم بودن جمع آوری زباله ها و … شناخته می شود. دوستان شوراها در آغاز کار به این موضوع اهمیت دهند. اولین شاخص مردم برای ارزیابی،اهتمام به این امر مهم است.

🔹خدمات مناسب، بالسویه و عادلانه از قبیل رفع و رجوع چاله های خیابان ها و کوچه ها، جدول گذاری و … برای همه محلات.

🔹سامانه ۱۳۷
یکی از مهمترین مشکلات که در فضای مجازی بروز و ظهور فراوانی دارد بازگویی مشکلات از قبیل جمع شدن زباله در کوچه … یا نداشتن آسفالت و جدول در فلان خیابان و یا ازدحام سگ ها در کوچه … و … است که این بازگویی ها و نشان دادن عکس یا فیلم ازآنها چهره شهر را مخدوش نشان می دهد.
سامانه ۱۳۷ یا هر تلفن دیگر را راه اندازی کنید، شایسته است بازگویی های دردمندانه مردم ابتدا توسط یک واحد، جمع آوری و عملیاتی شود و در نهایت اگر شهرداری ها پاسخگو نبودند در فضای مجازی انعکاس یابد.

🔹 تا تعیین و انتخاب شورایاری ها، از هر محل نماینده هیئت امناء یا یک جوان فعال و خوش فکر منتخب مردم تعیین شود تا با همفکری آنان مشکلات شهرها را بهتر بتوانید شناسایی کنید و نسبت به رفع و رجوع آنها اقدام نمایید.

🔹از همین ابتدای کار، سرکشی حضوری و نظارت غیرمحسوس بر اقدامات شهرداری و همکارانتان را سرلوحه کار خود قرار دهید و از نزدیک با مردم در محلات ، مساجد وانجمن های مردمی تماس داشته باشید که در موفقیت شما بسیار می تواند تاثیرگذار باشد.

🔹جمع آوری سگ ها که معضل چند ساله است و نیز موضوع حمایت از حیوانات و چالش های آن که بسیار کلافه کننده شده است، از اولویت های کار شوراهاست. بگذارید مردم ببینند که شما از شروع کار مصمم هستیدو پای کار آنان ایستاده اید

(۱)متاسفانه، انتخابات رودهن وهمچنین بومهن وپردیس باطل گردید.