تهیه و تدوین سند چشم انداز منابع آبی شهرستان دماوند
تهیه و تدوین سند چشم انداز منابع آبی شهرستان دماوند
لزوم فرهنگ سازی جهت اصلاح الگوی مصرف آب

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با حضور، رضا طاهرخانی، فرمانداری شهرستان دماوند، سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه ، رضایی مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به لزوم تهیه و تدوین چشم انداز منابع آبی شهرستان دماوند گفت: تهیه و تدوین سند چشم انداز منابع آب باید در جهت سازگاری با کم آبی تدوین گردد و مشارکت همه دستگاه های متولی در خصوص تدوین آن ضروری می باشد.

وی افزود: مدیریت منابع آب یک موضوع فرابخشی و بین دستگاهی است و هیچ سازمانی به تنهایی قادر به مدیریت آن نخواهد بود

طاهرخانی با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در شهرستان دماوند گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی، رسانه ها و آموزش وپرورش در حوزه‌های تخصصی می‌بایست نسبت به فرهنگ سازی در اصلاح الگوی مصرف آب در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از علل مشکلات کم آبی در شهرستان دماوند ساخت و ساز غیر مجاز و حفر چاه آب غیر مجاز در داخل ساختمان است که باید هرچه سریعتر توسط ادارات متولی، نسبت به ساماندهی و برخورد با آنان اقدام لازم را انجام دهند.

گفتنی است در ادامه جلسه در خواست حق آبه کشاورزان شهر دماوند جهت کشاورزی بررسی شد.

لازم به ذکر است احداث و تکمیل شبکه فاضلاب شهر رودهن، دماوند، اصلاح شبکه آب شرب شهرستان دماوند توسط مسئولین مورد بررسی، و دستورات لازم جهت پیگیری و تسریع در انجام آن به اعضا ابلاغ شد.