تشکیل جلسه شورای ترافیک شهرستان دماوند با محوریت آرام سازی  ترافیک ورودی شهر دماوند
تشکیل جلسه شورای ترافیک شهرستان دماوند با محوریت آرام سازی  ترافیک ورودی شهر دماوند
رئیس شورای اسلامی شهر دماوند: تا زمان احداث کمربندی سلامت و حفاظت از جان شهروندان عزیز  مهمترین دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری است

جلسه شورای ترافیک شهرستان دماوند باحضور سرپرست فرمانداری، نماینده مردم، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون شهردار و مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهر دماوند با محوریت آرام سازی ترافیک ورودی شهر دماوند مطرح گردید.

در این جلسه  طرح های پیشنهادی مشاور ترافیکی شهرداری دماوند بر اساس مصوبه جلسه گذشته شورای ترافیک ارائه شد.

آرمودیان رئیس شورای اسلامی شهر دماوند  ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح های ارائه شده، تسریع در تصویب طرح  در شورای ترافیک استان جهت اجرای آن را خواستار شد و اضافه کرد: تا زمان احداث کمربندی سلامت و حفاظت از جان شهروندان عزیز  مهمترین دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری است.

🔺‍ احداث کمربندی جنوبی یکی از مطالبات به حق مردم دماوند از سال‌های گذشته است/ از عملکرد نهادهای مربوطه در خصوص احداث رمپ فرار و آرام سازی در ورودی شهر دماوند گلایه مندیم

رضا طاهرخانی، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دماوند با محوریت بررسی موارد ترافیکی شهرستان دماوند اظهار کرد:با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز باید نسبت به ارام سازی ترافیک در مدخل های ورودی و خروجی حوزه استحفاظی شهرستان اقدام شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند افزود:با توجه به مصوبات گذشته در شورای ترافیک بحث احداث رمپ فرار در ورودی شهر دماوند در محدوده پلیس راه از موضوعاتی است که از مدت‌ها پیش مطرح شده بود، ما در این خصوص از عملکرد ضعیف نهادهای مربوطه گلایه‌مندیم؛ چرا که بارها شاهد تصادفات خطرناک در محدوده مذکور بودیم و باید ساماندهی امر به سرعت در دستور کار قرار گیرد و بنابر طرح نظرات کارشناسی در این نشست، شهرداری دماوند با همکاری راهداری جهت احداث رمپ فرار در ورودی شهر در اسرع وقت و تا قبل از پایان سال جاری اقدام کند.

طاهر خانی در ادامه عنوان کرد: در خصوص نصب سرعت‌کاه و علائم راهنمایی و رانندگی در ورودی شهرها و روبروی پلیس راه، با انجام جانمایی توسط پلیس راهور، شهرداری های پنج شهر شهرستان دماوند نسبت به آغاز عملیات اجرایی آن اقدام خواهد نمود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دماوند در محور ترانزیتی فیروزکوه به عنوان یکی از شریان‌های مهم تردد بین چهار استان تهران، مازندران، سمنان و گلستان قرار گرفته است، پیگیر پروژه کمربندی جنوبی در شهرستان هستیم.

طاهرخانی افزود: کمربندی مذکور از مطالبات دیرینه و به حق مردم شهرستان دماوند بوده و هست چراکه در برخی مواقع شاهد حوادث دلخراشی در شهر دماوند بوده ایم لذا با حضور مسئولان استانی پیگیر احداث کمربندی برای رفع این مشکلات و تحقق مطالبه مردم شهر دماوند هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند گفت: با عنایت به پیگیری‌های مردم در تحقق ایجاد کمربندی جنوبی در شهرستان و با توجه به پرتردد بودن منطقه و راه مواصلاتی چندین استان از شهرستان دماوند، همچنان پیگیری‌های فرمانداری و نماینده مجلس در خصوص طرح مصوب از دستگاه‌های ذیربط ادامه دارد.

🔺مصوبات شورای ترافیک: احداث میدان، نصب دوربین کنترل ترافیکی و علائم در ورودی شهر دماوند

💢باحضور مدیریت شهری دماوند، مشاور ترافیکی شهرداری، پلیس راهور، کارشناس معاونت عمرانی فرمانداری،رئیس اداره راه”طرح آرام و روان سازی ترافیک ورودی شهر دماوند” مورد بررسی قرار گرفت.

💢از بین پیشنهادات مطروحه  طرح احداث میدان مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد پس از تصویب شورای ترافیک استان تا احداث کمر بندی اجرایی شود همچنین نصب دوربین کنترل ترافیکی و علائم نیز از مصوبات این جلسه بود.

💢 امید است با تسریع در تصویب این طرح در شورای ترافیک استان و اجرایی شدن این طرح  دیگر شاهد حوادث تاسف بار نباشیم.

💢 مدیریت شهری دماوند آمادگی خود را در اجرایی شدن طرح میدان اعلام کرد.