وظیفه ما خبرنگاران
وظیفه ما خبرنگاران
اطلاع رسانی و خبر رسانی اگر چه بخش مهمی ازوظایف مااست که باید واقع بینانه، کنجکاوانه و هنرمندانه ارائه شود؛ اما مهمتر از آن گزارش ها و تحلیل ها و پژوهشهای دردنما و راهگشا و علاج جویانه است.آنگاه است که وظیفه اصلی ما به سرانجام درست خود خواهد رسید.

۱۷ مرداد روز خبرنگار است و رسم است مسئولان با برگزاری مراسم از آنان تقدیر می کنند.

🔹خبرنگاران در گرما و سرما و بدون منت، واسطه دوسویه بین مسئولان و مردم هستند.

🔹 اخبار ادارات و نهادها را منتشر می کنند و مشکلات مردم و نظرات پیشنهادی خود را به مسئولان ارائه میدهند.

🔹رسمی پسندیده است که بعد از یکسال تلاش و زحمت، یک روز مورد تقدیر قرار گیرند. به نظر می رسد امسال در روز خبرنگار، نسیم رحمت به سوی خبرنگاران وزیدن گرفت و مسئولان محترم از در ملاطفت از خبرنگاران خواستار بازگو نمودن مسائل و مشکلات مردم از سوی آنان شده اند.

✓امام جمعه شهرستان دماوند: از خبرنگاران برای تدوین خطبه های نمازجمعه کمک می خواهیم تا مشکلات شناسائی و برای رفع آنها تلاش شود. از آنان می خواهم که مشکلات را به من انتقال دهند تا اگر نیاز بود در خطبه ها مطرح کنم.

✓امام جمعه رودهن: معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شهرها و روستاها وجود دارد که با امر به معروف و نهی از منکر قابل حل است. خبرنگاران باید کار خود را در قالب امر به معروف و نهی از منکر ترویج دهند. موضوع بیکاری و عدم اشتغال منکر است و باید نسبت به آن خبر تهیه شود.

✓نماینده مردم دماوند و فیروزکوه: خبرنگاران وجدان بیدار، چشمان بینا و زبان گویای جامعه و سربازان جبهه آگاهی هستند که با تعمق و نکته سنجی خود به کشف حقایق می پردازند و آن را در کمترین زمان به اطلاع مخاطبان می رسانند. ایشان از آمادگی خود برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با خبرنگاران بعد از رأی اعتماد خبر داد.

✓فرماندار دماوند:
-نظارت رسانه ها بر مدیران دولتی و اصناف می تواند زمینه رفاه بیشتر مردم را فراهم کند و ضعیف بودن رسانه ها به نفع مردم نخواهد بود.
-اصحاب رسانه باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرند
-انعکاس خبری به موقع و اطلاع رسانی پایگاه های خبری در خصوص مشکلات و معضلات شهری موجب شد در اولین فرصت موضوعات مطرح شده در مطبوعات را به مدیران مربوط تذکر دهیم تا نسبت به رفع آن اقدام فوری به عمل آورند.

✓و اگر بخواهیم به انعکاس نظرات دیگر مسئولان بپردازیم حجم زیادی را به خود اختصاص خواهد داد.

🔹 اکنون که ائمه جمعه منطقه و نماینده و فرماندار شهرستان از خبرنگاران و اهالی رسانه خواسته اند تا چشم مراقب جامعه و آئینه مطالبات مردم و انعکاس دهنده معضلات منطقه باشند؛ شایسته است اصحاب رسانه در همه انواع حقیقی و مجازی آن،وارد میدان شده و با درست نمایی قوت ها و ضعف ها و با نگاه واقع بینانه و صراحت و شفافیت آمیخته باانصاف به رسالت مطبوعاتی و رسانه ای خود عمل کنند.

🔹ما در شهرها و روستاها در زمینه های مختلف اعم از خدماتی و تولیدی یا کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی موضوعات و مسائل زیادی داریم که باید مورد بحث و بررسی و تحقیق قرار گرفته و در اختیار مسئولان، جهت پیگیری و اقدام و در اختیار مردم، جهت آگاهی و نظارت قرار داده شود.

🔹 اطلاع رسانی و خبر رسانی اگر چه بخش مهمی ازوظایف مااست که باید واقع بینانه، کنجکاوانه و هنرمندانه ارائه شود؛ اما مهمتر از آن گزارش ها و تحلیل ها و پژوهشهای دردنما و راهگشا و علاج جویانه است.آنگاه است که وظیفه اصلی ما به سرانجام درست خود خواهد رسید.