️۴۷۲ هزار نفر در استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن هستند
️۴۷۲ هزار نفر در استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن هستند
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران: بر اساس تعداد واحد و طبقات واحدها، واحدهای مسکونی ۲۴ تا ۳۶ ماهه تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.

خلیل محبت‌خواه در جریان بازدید از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اجرای مناقضه و انعقاد تفاهم‌نامه منعقد شده با انبوه سازان، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از کسانی استفاده شده که از بنیه مالی و توان فنی لازم برخوردار بوده و بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، پروژه‌های تعریف شده به خوبی پیش رفته و متقاضیان آورده خود را در ۲ مرحله واریز کرده و بانک‌ها نیز تا کنون، به تعهدات خود عمل‌ کرده‌اند.

محبت‌خواه افزود: اگر بانک‌ها به همین منوال به تعهدات خود عمل کرده و تسهیلات را به صورت مداوم پرداخت کنند، با توانی که در پیمانکاران وجود دادر، می‌توان واحدها را پیش از موعد مقرر تکمیل و تحویل داد.

وی اضافه کرد: بر اساس تعداد واحد و طبقات واحدها، واحدهای مسکونی ۲۴ تا ۳۶ ماهه تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.

محبت‌خواه اظهار داشت: با برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی تمامی زیرساخت‌ها و سرانه‌ها پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: تا کنون نزدیک به ۴۷۲ هزار متقاضی مسکن در استان تهران ثبت نام خود را برای تهیه مسکن تکمیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: در استان تهران زمین‌های مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی شناسایی و در کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده پنج مطرح شده تا مراحل تغییرکاربری آن انجام شود.

محبت‌خواه با اشاره به این که امسال ۱۵۵ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی در استان تهران اجرا می‌شود افزود: این واحدها با اولویت شهرهایی که دولت در آن‌ها زمین دارد اجرایی می‌شود که هم‌اکنون شهرهای پاکدشت، پرند، هشتگرد، ایوانکی و رابط کریم برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: دولت متعهد است تا مسکن مورد نیاز تمامی متقاضیان را تأمین کند.